
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: این تفاهمنامه با هدف همافزایی ظرفیتها و بهرهگیری از دانش روز در مواجهه با چالشهای زیستمحیطی تدوین شده است،.
فرزاد زندی افزود: این همکاری با چشماندازی روشن، چهار هدف کلیدی را دنبال میکند 1- توسعه و تقویت فعالیتها با ایجاد بستری نوین برای توسعه و تقویت فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و فناوری با محوریت حفاظت و ارتقاء جایگاه محیط زیست.
2- ارتباط با مراکز علمی با برقراری ارتباطی هدفمند و مؤثر با مراکز علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی داخلی و خارجی به منظور جذب و بهکارگیری مدلهای پیشرفته علمی و هوشمند در فرآیندهای توسعهای و مدیریت پایدار منابع طبیعی و نوآوری در حوزه دیجیتال باهمکاری در طراحی.
3- تولید و ارائه راهکارهای فناورانه نوین از جمله نرمافزارهای تخصصی و شخصیسازی شده، پلتفرمهای دیجیتال و تحلیلهای پیشرفته مبتنی بر هوش مصنوعی، به طور خاص در حوزه چالشهای زیستمحیطی
4- افزایش آگاهی و دانش با برگزاری منظم کارگاههای آموزشی، سمینارها، نشستهای علمی، سفرهای آموزشی و تورهای علمی-تخصصی در سطوح استانی و ملی با هدف ارتقاء دانش و فرهنگ زیستمحیطی جامعه.
این تفاهمنامه در تاریخ سیام فروردین ماه ۱۴۰۵ در دو نسخه هماعتبار و در هشت ماده و ۴۹ بند، به امضای طرفین رسید.