تانک‌های اسرائیلی در دام مین‌های حزب‌الله

افکار نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 10:51
جنبش حزب الله خبر داد که روز گذشته، چهار تانک اسرائیلی بر اثر انفجار مینهایی که مقاومت لبنان کار گذاشته بود، منهدم شده است.

 حزب الله با اشاره به نقض مکرر آتش‌بس از سوی رژیم صهیونیستی، در توضیح جزئیات این حادثه گفت: یک کاروان متشکل از هشت خودروی زرهی از شهرک الطیبه به سمت پایگاه قدیمی الصلعه در شهرک دیر سریان در حرکت بود که هدف انفجار چند مین کنارجاده‌ای قرار گرفت. حزب الله با اشاره به اینکه رزمندگان این جنبش، قبلاً مینها را در این منطقه کار گذاشته بودند، گفت که در پی این عملیات، دو انفجار رخ داد.به گفته حزب الله، بر اثر انفجارها،‌ چهار تانک مرکاوا منهدم و دچار آتش‌سوزی شد .

با وجود آتش‌بس در لبنان، رژیم صهیونیستی در تلاش است به اقدامات اشغالگرانه و تجاوزکارانه خود ادامه دهد، ولی حزب الله تا کنون با آن مقابله کرده است.حزب‌الله روز شنبه گذشته نقشه‌ای از درگیری‌های میدانی و زمینی در طول ۴۵ روز نبرد با ارتش اشغالگر را منتشر کرد.طبق این نقشه، درگیری‌های مستقیم در نوار مرزی جنوب لبنان (عمق تقریبی ۵ تا ۱۰ کیلومتر داخل خاک لبنان) و تقریباً در تمام طول مرز (از غرب کنار دریا تا شرق نزدیک الخیام) پخش شده بود.حزب‌الله در نقشه‌ دیگری از انهدام ۱۸۸ تانک مرکاوا، ۱۶ بولدرز نظامی و ۲۱ نفربر در ۴۵ روز نبرد خبر داد که بدون احتساب تلفات وارده به نظامیان صهیونیست در درگیری‌های رو در رو و حملات به پایگاه‌ها در عمق اراضی اشغالی، آمار اسرائیل درباره تلفاتش در جنگ را زیر سوال می‌برد و نشان می‌دهد که شمار کشته شدگان و مجروحان بسیار بیشتر از این تعداد است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.