ادامه بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده در جنگ در مناطق ۵ و ۱۱

صدا و سیما دوشنبه 31 فروردین 1405 - 09:47
شهردار منطقه ۵ تهران گفت: از مجموع ۱۷۷۶ واحدی که دراین منطقه در جنگ رمضان دچار آسیب جزئی شده بودند، تعمیر و بازسازی ۱۲۳۲ واحد انجام شده است.

ادامه بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده در جنگ در مناطق ۵ و ۱۱به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدرضا پوریافر افزود:  از حدود ۵۸ خانواری نیز که در هتل‌ها اسکان داده شده بودند، در حال حاضر ۳۲ خانوار هنوز در هتل‌ها هستند و مابقی مرخص شده‌اند.
وی تصریح کرد: طبق دسته‌بندی که در بحث نوع آسیب بر اساس دستورالعمل شهرداری تهران داشتیم، در بخش آسیب‌های جزئی که شامل در، پنجره و شیشه می‌شود، ۱۷۷۶ واحد و در بخش آسیب‌های متوسط نیز حدوداً ۹۰ واحد آسیب دیدند و خوشبختانه ما نوع آسیبی که نیاز به تخریب و نوسازی داشته باشد، نداشتیم.
شهردار منطقه ۵ تهران گفت: در بحث آسیب‌های متوسط نیز کار‌های ۵۹ واحد انجام شده و حدود ۱۵ واحد هم در دست اقدام است. تمام تلاش ما این است که در کمترین زمان بتوانیم این موارد را نیز بازسازی کنیم و به خانه‌های خود بازگردند.
پوریافر همچنین با اشاره به ۳۷۳ خودروی آسیب دیده در منطقه گفت: موضوع مهم در مورد خودروها، بحث بیمه است.  معمولاً شرکت‌های بیمه شلوغ بودند و برخی تعطیلی‌ها نیز وجود داشت، اما کار بسیار خوبی انجام شد؛ به این صورت که با بیمه هماهنگ کردیم و تیم‌های ارزیاب در محل حضور پیدا کردند.
وی ادامه داد: از ۳۷۳ خودرو، ۳۵۰ دستگاه ارزیابی شده و ارزیابی بیمه به‌طور کامل انجام گرفته است. بقیه نیز به‌زودی انجام می‌شود.ادامه بازسازی ساختمان‌های آسیب دیده در جنگ در مناطق ۵ و ۱۱آغاز کارشناسی ۲۵۰تا۳۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده منطقه ۱۱
شهردار منطقه ۱۱ تهران نیز از آغاز روند کارشناسی واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده در محدوده خیابان ۱۲ فروردین و محدوده پاستور خبر داد و گفت: در صورت تأیید شرایط ایمنی، امکان بازگشت ساکنان به منازلشان طی ۴۸ ساعت آینده فراهم می‌شود.
مهدی قمی با اشاره به تخلیه ساکنان محدوده پاستور از ابتدای جنگ رمضان، اظهار کرد: از ابتدای این جنگ بیش از ۴۰ روز است که ساکنان این محله تخلیه کرده‌اند و به هتل‌هایی که توسط شهرداری تهران تأمین شده، اسکان داده شدند.
وی افزود: کار مشترک خوبی با کانون وکلا، ستاد بحران شهر تهران و منطقه ۱۱ در حال انجام است که نزدیک به ۲۵۰ الی ۳۰۰ واحد مسکونی که در حومه خیابان ۱۲ فروردین قرار دارند که از روز اول جنگ رمضان آسیب دیده‌اند و هنوز هیچ اقدام عمرانی برای آنها انجام نشده، کارشناسی شده و مردم بتوانند بعد از این ۴۸ ساعت به منازل خود بازگردند.
شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به سایر نقاط آسیب‌دیده در این منطقه، گفت: ما نزدیک به ۳۵۰۰ نفر را در هتل‌های منطقه ۱۱ اسکان دادیم.
وی افزود: در منطقه ۱۱ علاوه بر ساختمان‌های محدوده پاستور، در خیابان‌های مختلف مثل چهارراه لشکر، خیابان غفاری نیز منازلی هستند که مورد اصابت حملات هوایی آمریکایی صهیونی قرار گرفتند و این آسیب‌ها محدود به خیابان ۱۲ فروردین و محدوده پاستور نیست.
قمی در خصوص خسارات وارده در این منطقه نیز بیان کرد: بیش از ۱۰۰ اتومبیل در اواسط جنگ شناسایی شدند و کارشناسان بیمه نسبت به ارزیابی آنها اقدام کردند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.