واکنش نیروهای مسلح به حمله متجاوزان آمریکایی به کشتی ایرانی: تلافی می‌کنیم‌

همشهری آنلاین دوشنبه 31 فروردین 1405 - 04:46
سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیاء (ص) اعلام کرد: به‌زودی به دزدی دریایی و مسلحانه ارتش آمریکا پاسخ تلافی‌جویانه خواهیم داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ دوم پاسدار "ابراهیم ذوالفقاری" سخنگوی قرارگاه مرکزی خاتم‌ الانبیاء (ص) در واکنش به اقدام نیروی دریایی آمریکا برای در اختیار گرفتن و کنترل یک کشتی تجاری ایرانی در تنگه هرمز اعلام کرد: آمریکا با نقض آتش‌بس و راهزنی دریایی، با شلیک به سوی یکی از کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های دریای عمان و از کارانداختن سیستم ناوبری آن با پیاده‌کردن تعدادی از تفنگداران تروریست خود روی عرشه‌ شناور یاد شده، آن را مورد تجاوز قرار داد.

وی تأکید کرد: هشدار می‌دهیم نیروهای مسلح ایران این دزدی دریایی و مسلحانه ارتش آمریکا را به‌زودی پاسخ داده و تلافی خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌ها، کشتی کانتینری "توسکا" با طول تقریبی ۹۰۰ فوت و وزنی برابر با یک ناو هواپیمابر، از بندر کلانگ کوالالامپور، پایتخت مالزی حرکت کرده بود که هنگام ورود به خلیج عمان و در ۵۰ کیومتری ساحل ایران هدف حمله نیروی دریایی آمریکا قرلر گرفته و متوقف شد اما عملیات ربایش و تصرف آن ناکام ماند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.