گفتگوی تلفنی ۴۵ دقیقه‌ای پزشکیان و نخست‌وزیر پاکستان

عصر ایران یکشنبه 30 فروردین 1405 - 22:20
شریف به پزشکیان گفت که پاکستان «کاملا به تلاش‌های صادقانه و خالصانه خود برای پیشبرد صلح و امنیت منطقه‌ای متعهد است».
منابع پاکستانی شامگاه یکشنبه از تماس تلفنی میان نخست‌وزیر پاکستان و رئیس‌جمهور ایران خبر دادند.
 
به گزارش ایسنا، منابع پاکستانی گزارش دادند که «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان تماس تلفنی «گرم و صمیمانه‌ای» با «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران داشته است.
 
شریف به پزشکیان گفت که پاکستان «کاملا به تلاش‌های صادقانه و خالصانه خود برای پیشبرد صلح و امنیت منطقه‌ای متعهد است».
 
در حالی‌که شهباز شریف از مسعود پزشکیان برای اعزام «هیات عالی‌رتبه» به اسلام‌آباد برای مذاکره با ایالات متحده در هفته گذشته تشکر کرد، گزارش این تماس ۴۵ دقیقه‌ای هیچ اشاره‌ای به زمان احتمالی دور بعدی مذاکرات نداشته است.
 
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده که یک هیات آمریکایی برای «مذاکره با ایران» به پاکستان می‌رود اما ایران رسما تایید نکرده که این مذاکرات برگزار خواهد شد.
 
مذاکرات برای دستیابی به یک توافق پس از اعلام‌آتش بس میان ایران و آمریکا در ۲۳ فروردین در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد. اگرچه دو طرف به‌رغم تفاهمی که بر سر طیفی از موضوعات داشتند، به دلیل فاصله در دیدگاهشان بر سر ۲ الی ۳ موضوع مهم به توافقی دست نیافتند.
 
تلاش‌های پاکستان برای برگزاری دور دیگری از مذاکرات ادامه داشته و گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از برنامه‌ریزی برای برگزاری دور دوم این مذاکرات در روز دوشنبه در اسلام‌آباد بوده است اما ایران به دلیل بدعهدی‌های واشنگتن در پایبندی به شروط آتش‌بس، از جمله تداوم محاصره دریایی هنوز مشارکت در این مذاکرات را اعلام نکرده است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.