
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس اداره حفاظت محیط زیست اردکان، با تأیید این رخداد آن را نمودی از پویایی و سلامت زیست بوم منطقه دانست و گفت: حضور همزمان شکارچیان و شکارها، حاکی از فعالیت طبیعی زنجیره غذایی در این پناهگاه ارزشمند است.
سید جلال موسوی، همچنین نقش پایش مستمر محیطبانان را در ثبت و مستندسازی چنین وقایعی مهم برشمرد.
پناهگاه حیاتوحش دره انجیر از زیستگاههای مهم استان یزد به شمار میرود و با پوشش جانوری متنوع از جمله قوچ و میش وحشی، کل و بز، و گونههای گوشتخوار نظیر گرگ، یکی از زیست بوم های فعال و طبیعی کشور محسوب میشود.
موسوی با تاکید بر لزوم حفاظت از این زیستگاه، از مردم خواست با رعایت قوانین زیستمحیطی و همکاری با محیطبانان، در صیانت از این میراث طبیعی سهیم باشند. او افزود: ثبت این لاشه علاوهبر جنبه اطلاعرسانی، به پژوهشهای میدانی درباره روابط شکار و شکارچی در منطقه نیز کمک خواهد کرد.