آتش بس در لبنان با کارت هرمز

الف یکشنبه 30 فروردین 1405 - 09:21

 تقریبا اغلب تحلیلگران به این نکته اشاره می کنند که برقراری آتش بس در لبنان تابعی از توافق آتش بس میان ایران و آمریکا بوده است. موضوعی که صهیونیست ها را به شدت عصبانی کرده و بسیاری از ناظران و تحلیلگران این رویداد را یک پیروزی بزرگ برای کشورمان ارزیابی می کنند. با این حال، آمریکایی ها و متحدان صهیونیست شان طبق معمول بدعهدی کرده و برخلاف تصریح طرف پاکستانی مبنی بر شامل شدن لبنان در مسأله آتش بس، اقدام به نقض آن در این کشور کردند. 

در همین دوره زمانی بسیاری از جریان های معاند با جبهه مقاومت مدعی بودند که ایران، حزب الله لبنان را تنها گذاشته است. به بیان ساده تر آن ها سعی داشتند تا به زعم خود در جبهه مقاومت ایجاد شکاف و اختلاف کنند. حال اراده قاطع ایران در تحمیل آتش بس در لبنان به آمریکا و اسراییل نشان داد که ایران تا چه اندازه در حمایت از متحدان خود راسخ و جدی است. 

 بسیاری از نشریات صهیونیست نیز به این مسأله اشاره داشته اند که ایران عملا از کارت تسلط خود بر تنگه هرمز به شیوه ای موثر استفاده می کند و در جریان تحمیل آتش بس در لبنان هم از همین طریق وارد شده و حرفش را به کرسی نشان داده است. این موضوع خود از تقویت موقعیت منطقه ای ایران حکایت دارد و نشان می دهد که ایران با بازیگری موثر در تنگه هرمز می تواند دشمنان خودش را نقدا مجازات کند و تحت فشار قرار دهد. معادله ای که خود سبب می شود تا همانگونه که بسیاری از رسانه های صهیونیست هم اعتراف کرده اند ایران فضای چانه زنی بسیار موثری در محیط منطقه ای و بین المللی کسب کند. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.