ناتو: دوران اتکا به آمریکا پایان یافت

خبرگزاری مهر یکشنبه 30 فروردین 1405 - 09:01
معاون دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) گفت دوران اتکای این نهاد منطقه‌ای به آمریکا برای تأمین امنیت به پایان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، رادمیلا شکرینسکا، معاون دبیرکل ناتو گفت: دوره‌ای که ناتو می‌توانست برای تأمین امنیت خود به آمریکا تکیه کند، به پایان رسیده و اکنون بیشتر اعضای اروپایی این ائتلاف توان مالی کافی برای ایفای نقش پررنگ‌تر در امنیت ناتو را دارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تهدید کرده که حضور این کشور در ناتو فایده ای نداشته و از این ائتلاف نظامی خارج می‌شود.

اعضا و مقامات ناتو معتقدند که این اظهارات ترامپ بیشتر با هدف باج گیری و ترغیب کشورهای عضو برای پرداخت هزینه و خرید تسلیحات از آمریکا صورت می گیرد و واشنگتن کماکان در این ائتلاف نظامی باقی خواهد ماند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.