
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حجتالاسلام سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان قم، با اعلام جزئیات عملکرد دستگاه قضائی در برگزاری دادگاههای علنی برخط در سال گذشته، از برگزاری بیش از ۷۵۰ دادگاه علنی برخط از ابتدای سال ۱۴۰۴ تا پایان بهمن خبر داد.
رئیس دادگستری استان قم با اشاره به اینکه این دادگاهها در زمینه تحقق راهکار شماره ۸ سند تحول و تعالی قوه قضائیه و برنامههای عملیاتی بهمنظور ایجاد شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آراء قضائی مشخص شده، افزود: به طور میانگین، در هر روز کاری سال گذشته، حدود دو دادگاه علنی برخط تشکیل شده که دستاوردی کمسابقه در تاریخ قضایی استان محسوب میشود.
حجتالاسلام سیدکاظم موسوی در ادامه با اشاره به تجاوز ددمنشانه دشمنان جنایتکار آمریکایی - صهیونیستی در اسفند سال گذشته، افزود: با توجه به ورود به شرایط جنگی و وقوع حملات متجاوزانه دشمنان و نیز الزامات حفظ امنیت در فضای مجازی، برگزاری دادگاههای علنی برخط در اسفند به حالت تعلیق درآمد و این رویه موقتاً متوقف شد.
رئیس کل دادگستری استان قم گفت: دادگاههای علنی برخط یکی از خدمات نوین و ارزشمند دستگاه قضائی به مردم و اصحاب پرونده است که ضمن رعایت اصل علنی بودن دادرسی، دسترسی آسان، سریع و کمهزینه به عدالت را فراهم میکند و روند موفقیتآمیزِ برگزاری این دادگاهها را با قوت بیشتری ادامه خواهیم داد.