
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در جلسه با مدیرکل، معاونین و رؤسای واحدهای ثبتی استان تهران، از عملکرد مطلوب ادارات ثبتی تهران تقدیر کرد و صدور سند رسمی را گامی اساسی در تحقق عدالت اداری و پیشگیری از اختلافات دانست.
عملکرد قابلتوجه واحدهای ثبتی تهران
رئیس سازمان ثبت با استناد به گزارشهای آماری، از تلاش کارکنان واحدهای ثبتی تهران قدردانی کرد و افزود: برخی واحدهای ثبتی که سالیان سال با مشکلات متعددی مواجه بودند، امروز با مدیریت جهادی و اخلاقمحور به نتایج ارزشمندی دست یافتهاند.
وی حجم کار و مأموریتهای استان تهران را با چندین استان دیگر برابر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود این حجم بالا، کمترین نارضایتی مراجعان در تهران ثبت شده است.
احسان در کار ثبت، تکمیلکننده وظیفه قانونی
بابایی با تأکید بر اینکه اجرای صحیح قانون، خود عدالت اداری است، تصریح کرد: ما در مجموعههای ثبتی فراتر از عدل را میبینیم؛ زیرا احسان در کار ثبت، تکمیلکننده انجام وظیفه است.
وی یادآور شد: کار ثبت، تثبیت حق است و متصرفان حق خود را با اخذ سند مسجل میکنند. صدور سند رسمی، ایجاد حق آنی محسوب میشود و میتواند از بروز بسیاری از اتفاقات و اختلافات جلوگیری کند.
نظارت بر مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی
رئیس سازمان ثبت در حوزه اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول نیز خواستار شناسایی و نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در اطراف واحدهای ثبتی شد و تأکید کرد: نظارت بر دفاتر اسناد رسمی باید با جدیت پیگیری شود.
بابایی ابراز امیدواری کرد: انشاءالله با گفتوگوهای مشترک و تعامل سازنده، امورات به نحو مطلوب انجام خواهد شد.
پس از صحبتهای رئیس سازمان، معاونتهای ۴گانه به صورت جداگانه به تشریح برنامهها پرداختند.