
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ علاءالدین ازوجی با اشاره به صدور احکام افزایش سالیانه حقوق و مرحله سوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان و موظفین کشوری افزود: با ابلاغ تصویب نامه شماره ۵۳۲/ت ۶۵۴۹۲ هـ مورخ ۱۴۰۵٫۰۱٫۱۲ هیات محترم وزیران در خصوص اعمال افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۵، با تدابیر و پیش بینیهای قبلی و آماده سازی سیستمهای عملیاتی، قبل از ابلاغ مصوبه مذکور و در کوتاهترین زمان ممکن، نسبت به صدور احکام بازنشستگان و موظفین در تاریخ ۱۴۰۵٫۰۱٫۱۶ اقدام گردید.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: حقوق کلیه بازنشستگان و موظفینی که تا پایان سال ۱۴۰۴ بازنشسته، ازکار افتاده و یا فوت شدهاند به میزان ۲۰ درصد (۲۰%) نسبت به حقوق پایان سال ۱۴۰۴ افزایش یافته و علاوه بر ضریب سالیانه، مبلغ ثابت ۲۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال نیز به حقوق بازنشستگان افزوده شده است.
ازوجی گفت: همزمان با افزایش مذکور، مرحله سوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان بر مبنای ۳۰ درصد تفاوت حقوق با ۹۰ درصد حقوق و فوق العادههای مشمول کسور شاغل مشابه و همتراز بر اساس دستورالعمل و جداول ابلاغی سازمانهای اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور و با لحاظ نمودن افزایش ضریب سالیانه ۱۴۰۵ انجام و تغییرات هر جز بصورت جداگانه در شرح حکم حقوقی صادره، قابل مشاهده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری همچنین افزود: پس از اعمال افزایش مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول (سی سال خدمت) حقوق بازنشستگان و موظفین از یکصد و شصت و هشت میلیون (۱۶۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال کمتر نخواهد بود.
وی در خصوص پرداخت حقوق بازنشستگان و موظفین براساس احکام جدید اعلام کرد: حقوق بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری در پایان فروردین ماه بر اساس احکام جدید پرداخت میشود.