عریض‌ترین ایستگاه مترو زیرزمینی کشور اردیبهشت‌ افتتاح می شود

صدا و سیما یکشنبه 23 فروردین 1405 - 09:56
معاون شهردار تهران گفت: پهناورترین ایستگاه غیرتقاطعی شبکه مترو تهران و عریض‌ترین ایستگاه مترو زیرزمینی کشور اردیبهشت ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

آخرین وضعیت عریض‌ترین ایستگاه مترو زیرزمینی کشوربه گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره افتتاح ایستگاه مترو ورزشگاه تختی تصریح کرد: ایستگاه ورزشگاه تختی بیست و دومین ایستگاه و آخرین ایستگاه خط ۷ به حساب می‌آید و در منتهی الیه جنوبی این خط قرار دارد.
وی با بیان اینکه با افتتاح این ایستگاه جمع ایستگاه‌های در حال بهره‌برداری شبکه مترو تهران به عدد ۱۶۳ می‌رسد، گفت: این ایستگاه، بیست و دومین ایستگاهی است که در دوره کنونی مدیریت شهری تکمیل شده و به بهره برداری می‌رسد.
هرمزی درباره مشخصات ایستگاه مذکور ادامه داد: ایستگاه مترو ورزشگاه تختی، پهناورترین ایستگاه غیرتقاطعی شبکه مترو تهران به مساحت ۱۹ هزار متر مربع محسوب می‌شود. این ایستگاه عریض‌ترین ایستگاه زیرزمینی مترو در ایران با عرض تمام شده ۲۱ متر است. همچنین با ۲۸۴ متر طول‌، طولانی ترین ایستگاه شبکه مترو به‌ حساب می‌آید .
معاون شهردار تهران پیرامون طراحی این اثر خاطرنشان کرد: طراحی ویژه سردر ورودی، گالری‌ها و فضاهای داخلی، سالن بلیت فروشی و حتی نمای سکوی سوار و پیاده شدن مسافران در این ایستگاه، با رویکرد القا حس نشاط شهری و عناصر ورزشی صورت گرفته است. همچنین در بحث عملیات ساختمانی و تجهیزات، از حداکثر توان شرکت‌های داخلی و ظرفیت‌های بومی کشور استفاده شده است.
وی در پایان تاکید کرد: پیشرفت عملیات ساختمانی ایستگاه چیزی حدود ۹۰ درصد است و در موضوع تاسیسات، ۷۰ درصد تجهیزات نصب و اقدامات لازم صورت گرفته است. ایستگاه متروی ورزشگاه تختی بزودی و در اردیبهشت‌ماه افتتاح خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.