نماینده حزب‌الله: نتیجه مذاکرات با اسرائیل باید حافظ حاکمیت لبنان باشد

افکار نیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 00:47
«حسین الحاج حسن» نماینده فراکسیون وفاداری در پارلمان لبنان و نزدیک به حزب الله اعلام کرد: ماحصل سیاسی مذاکرات باید عادلانه باشد و حاکمیت و کرامت [لبنان] را حفظ کند.

الحاج حسن در گفت وگو با شبکه المیادین تصریح کرد: حزب‌الله با دقت جزئیات [تحولات را] دنبال می‌کند و ما در اعلام نتایج مذاکرات پیش داوری نمی‌کنیم، [اما] نقطه ضعف، عملکرد دولت لبنان است.

الحاج حسن ادامه داد: دولت لبنان برای تحقق چیزی برای مردم فشاری وارد نکرده است، بلکه به پی در پی در حال امتیاز دادن است و این نه مسأله از روی ضعف نیست، بلکه تصمیمی است که گرفته شده است.

وی افزود: همه هم‌وغم دولت، نابودی مقاومت است و طرف اسرائیلی از دولت بیروت می‌خواهد همه قدرت لبنان را به تل آویو تقدیم کند.

پیشتر رسانه‌ها گزارش دادند که به دنبال نخستین تماس تلفنی مستقیم سفیران لبنان و رژیم صهیونیستی در واشنگتن، دو طرف از توافق در مورد برگزاری نشستی به منظور بررسی موضوع آتش‌بس خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در تماس تلفنی ندی حماده معوض و یحیئیل لیتر سفیران لبنان و اسرائیل در واشنگتن، دو طرف توافق کردند برای بررسی آتش بس، روز سه‌شنبه در واشنگتن و با نظارت آمریکا نشستی را برگزار کنند.

لیتر تاکید کرد که این مذاکرات با دولت لبنان انجام خواهد شد.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.