آغاز مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام آباد

صدا و سیما شنبه 22 فروردین 1405 - 16:32
مذاکرات هئیت مذاکره کننده ایرانی و طرف آمریکایی در اسلام آباد آغاز شد.

آغاز مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام آباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پیرو رایزنی‌های فشرده در اسلام آباد، پیشرفت گفت‌و‌گو‌ها و محدود کردن حمله به بیروت و مناطق جنوبی لبنان که به معنی پیشرفت در اجرای آتش بس محسوب می‌شد و نیز پذیرش آزادسازی دارایی‌های ایران از جانب طرف امریکایی و نیاز به گفت‌و‌گو‌های کارشناسی و فنی دقیق‌تر در این زمینه، مقرر شد که مذاکرات دو هیئت ایران و آمریکا برای نهایی کردن این موضوع‌ها آغاز شود.

 ایران معتقد است که آتش‌بس در لبنان هنوز به طور کامل محقق نشده و آمریکا موظف است که رژیم صهیونسیتی را برای اجرای این تعهد ملزم کند. هیئت ایرانی اعلام کرده این موضوع را به طور جدی از طریق واسطه پاکستانی و همچنین در اتاق مذاکره پیگیری می‌کند. هیئت ایرانی با اعلام بدبینی به طرف مقابل و در نظر گرفتن تجربه بدعهدی‌های آمریکا در این دور از گفت‌و‌گو‌ها با میانجی گری پاکستان حاضر شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.