عصبانیت کاخ سفید از افزایش تورم در نتیجه بسته ماندن تنگه هرمز

خبرگزاری مهر شنبه 22 فروردین 1405 - 10:55
یک مقام کاخ سفید، افزایش تورم به ویژه در حوزه انرژی را نتیجه بسته ماندن تنگه هرمز اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کوین هاست مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید در مصاحبه با فاکس نیوز ادعا کرد: در حال حاضر تنگه هرمز فقط با حدود ۱۰ درصد از ظرفیت معمول خود فعالیت می‌کند.

وی گفت: «در حال حاضر کشتی‌ها در حال عبور هستند، اما این تردد فقط در حدود ۱۰ درصد سطح عادی انجام می‌شود.»

مدیر شورای ملی اقتصاد کاخ سفید افزود: بازارهای آتی پیش‌بینی می‌کنند با بازگشت فعالیت تنگه هرمز به حالت عادی، قیمت انرژی به‌ سرعت کاهش یابد.

کاخ سفید پس از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده در روز جمعه که از افزایش شدید تورم در ماه گذشته حکایت دارد، در تلاش است نگرانی بازارها و مصرف‌کنندگان را کاهش دهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.