جنگ افروزی ترامپ به نفع مدیران نفتی آمریکا شد

افکار نیوز جمعه 21 فروردین 1405 - 01:46
وال‌استریت ژورنال در گزارشی فاش کرد جنگ علیه ایران باعث شد تا مدیران شرکت‌های نفتی آمریکا بیش از ۱.۴ میلیارد دلار سهام بفروشند.

 بر اساس گزارش روزنامه وال استریت جنگ علیه که ترامپ راه انداخت برای برخی از مدیران ارشد نفتی آمریکا به فرصتی طلایی برای ثروت‌اندوزی تبدیل شد.چنان که مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ انرژی آمریکا در سه ماهه اول سال جاری میلادی، با بهره‌گیری از شوک تاریخی به عرضه نفت خام جهان در پی تنش‌های ژئوپلیتیک، سهام خود را به ارزش ۱.۴ میلیارد دلار فروختند.این فروش سنگین که در نوع خود یک رکورد ۱۵ ساله محسوب می‌شود، عمدتاً در اوج قیمت‌ها و همزمان با اوج گیری حملات به زیرساخت‌های نفتی منطقه انجام شد.تحلیلگران معتقدند این اقدام که برخی از آن تحت برنامه‌های معاملاتی از پیش تعیین شده انجام شده نشان‌دهنده «فرصت‌طلبی» و «شک و تردید» مدیران نسبت به تداوم سودآوری در بازار پرنوسان فعلی است.

وال‌استریت ژورنال همچنین گزارش داد که شمار فروشندگان سهام در این دوره به طرز قابل توجهی بیشتر از خریداران بوده که حاکی از خوش‌بینی محدود مدیران به تداوم روند صعودی قیمت‌ها در بلندمدت است.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.