فعالان غیرایرانی با اشاره به گزارش ها مبنی بر بسته بودن تنگه هرمز بعد از آتش بس، ترامپ را مورد تمسخر قرار دادند.
کاربران خارجی روایت پیروزمندانه ترامپ درباره بازگشایی تنگه هرمز در جریان آتشبس ۲ هفتهای با جمهوری اسلامی ایران را دروغین و جعلی توصیف کرده و ایران را حاکم بلامنازع این آبراه حیاتی نامیدند.
روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد پنجشنبه با استناد به دادههای کشتیرانی گزارش داد: «از زمان آتشبس، هیچ نفتکش یا شناور حامل گاز از تنگه هرمز عبور نکرده است».در این گزارش تصریح شده است: «فقط چهار کشتی فلهبر از زمان آتشبس موفق به عبور از تنگه هرمز شدهاند».
در ادامه اظهارات تعدادی از کاربران در این باره آمده است:
پس آیا پس از آتشبس ادعایی، کشتیهای کمتری نسبت به قبل از تنگه هرمز عبور کردهاند؟ این فقط نشان دهنده پایان رهبری ترامپ است. او بسیار بیکفایت است.
این نتیجه جنگی است که ترامپ به خاطر پیروزی (ادعایی) در آن تشویق میشود.
ایران حرف خودش را تأیید کرد... البته که میتوانیم حرفهایشان را باور کنیم
منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.