توقف تجاوز علیه لبنان، بخشی از تفاهم آتش‌بس

صدا و سیما پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 17:37
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی با همتای عراقی توقف تجاوز نظامی رژیم صهیونی علیه لبنان را بخشی از تفاهم آتش‌بس ایران-آمریکا اعلام کرد.

عراقچی: توقف تجاوز علیه لبنان، بخشی از تفاهم آتش‌بس

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فواد حسین وزیر امور خارجه عراق، راجع به آخرین وضعیت تحولات منطقه متعاقب اعلام آتش‌بس و روابط دوجانبه گفت‌و‌گو کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع قاطع مراجع و دولت و آحاد مردم عراق در ابراز همدردی و همبستگی و محکومیت تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه عراق با استقبال از توقف جنگ و تجاوز نظامی آمریکا و رژیم اسرائیل علیه ایران، ابراز امیدواری کرد تا این آتش‌بس به پایان کامل و بی‌بازگشت جنگ و برقراری صلح و ثبات در منطقه منجر شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تبیین رویکرد مسئولانه ایران در پذیرش پیشنهاد میانجیگران برای آتش‌بس جهت تمهید مذاکرات خاتمه کامل جنگ، تصریح کرد: با توجه به بدعهدی‌های مکرر آمریکا، دنیا با بدبینی عملکرد آمریکا را نظاره می‌کند.

عراقچی با محکوم کردن تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان و کشتار صد‌ها نفر، تصریح کرد: توقف تجاوز نظامی اسرائیل علیه لبنان بخشی از تفاهم آتش‌بس ایران-آمریکا بود که از سوی نخست‌وزیر پاکستان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وزیر امور خارجه کشورمان حملات اسرائیل علیه لبنان و کشتار صد‌ها نفر از مردم را، اقدامی جنایتکارانه برای تداوم جنگ در منطقه و تخریب دیپلماسی دانست که پیامد‌های آن بر عهده آمریکا خواهد بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.