پاسخ حزب‌الله به نقض آتش‌بس رژیم صهیونیستی/ تداوم حملات به جنوب لبنان

خبرگزاری مهر پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 11:35
همزمان با تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف لبنان، حزب الله هم مواضع اشغالگران را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و نقض آتس بس از سوی این رژیم و همچنین پاسخ حزب الله به این اقدامات تجاوزکارانه همچنان ادامه دارد.

فرانسه: حملات اسرائیل به لبنان غیرقابل تحمل است

وزیر امور خارجه فرانسه با محکوم کردن حملات گسترده رژیم صهیونیستی به لبنان تأکید کرد که توافق آتش بس باید لبنان را نیز شامل شود.

بر اساس این گزارش، «ژان نوئل بارو» وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به تشدید حملات رژیم اسرائیل به لبنان گفت: «حملات اسرائیل به لبنان غیرقابل‌تحمل و غیرقابل‌قبول است».

او افزود که پاریس حملات گسترده اسرائیل به خاک لبنان را به‌شدت محکوم می‌کند.

روز گذشته هم امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه حملات رژیم اسرائیل علیه لبنان را محکوم و این حملات را «بی‌ضابطه» توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، ماکرون هشدار داد که این اقدامات مستقیماً آتش‌بسی را که به‌تازگی برقرار شده، تهدید می‌کند و لبنان به‌طور ضروری باید بخشی از این آتش بس باشد».

وی در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که با رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر لبنان گفت‌وگو و «همبستگی کامل فرانسه» را در برابر این حملات اسرائیل به مقامات لبنانی ابراز کرده است.

ماکرون تصریح کرد: ما این حملات را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کنیم؛ حملاتی که «تعداد بسیار زیادی از قربانیان غیرنظامی» را بر جای گذاشته است.

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین بر «ضرورت حفظ تمامیت ارضی لبنان» تأکید کرد و «عزم فرانسه» را برای حمایت از مقامات لبنانی در تلاش‌هایشان برای تقویت حاکمیت کشور یادآور شد.

انهدام خودرو زرهی رژیم صهیونیستی با موشک حزب الله

مقاومت اسلامی حزب الله لبنان با صدور دو بیانیه از تداوم حملات خود به رژیم صهیونیستی تا پایبندی این رژیم به آتش‌بس خبر داد.

در بیانیه های حزب الله آمده است: مجاهدان مقاومت اسلامی برای دفاع از لبنان و مردم آن، ساعت ۰۸:۴۲ صبح امروز پنج شنبه به وقت بیروت یک دستگاه خودرو نظامی «نمر» ارتش رژیم صهیونیستی را در شهرک «الطیبه» در جنوب لبنان با موشک هدایت شونده به صورت مستقیم هدف قرار دادند.

حزب الله همچنین اعلام کرد که رزمندگان مقاومت نظامیان رژیم صهیونیستی را داخل خانه ای در شهرک الطیبه با پهپاد تهاجمی به طور مستقیم هدف قرار داده است.

در تازه ترین تحولات میدانی هم آژیر خطر در شهرک صهیونیست نشین کریات شمونه و اطراف آن در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

عملیات های حزب الله در حالی انجام می شود که در جدیدترین حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، شهرک های الشهابیه، القلیله و میفدون هدف قرار گرفتند.

خبرگزاری لبنان هم از حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به شهرک کونین در حومه بنت جبیل در جنوب لبنان خبر داد.

انگلیس: لبنان باید در توافق آتش‌بس ایران و آمریکا گنجانده شود

وزیر امور خارجه انگلیس گفت که نام لبنان باید در توافقنامه آتش بس بین آمریکا و ایران گنجانده شود.

بر اساس این گزارش، «ایوت کوپر» در ادامه افزود ما به تمدید توافق آتش بس تمایل داریم تا لبنان را نیز شامل شود.

وی همچنین طی سخنانی همچنین هشدار داد: تنش‌زایی روز گذشته از جانب اسرائیل در لبنان بسیار ویرانگر بود.

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنانش و در حالی که جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است که برای جبران خسارت های ناشی از تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به دریافت غرامت عبور از تنگه هرمز ادامه خواهد داد، مدعی شد که ترانزیت از طریق تنگه هرمز باید رایگان باشد.

اظهارات وزیر خارجه انگلیس در حالی است که نخست وزیر استرالیا هم در واکنش به تداوم حملات رژیم صهیونیستی به لبنان و نقض آتش بس گفت: ما معتقدیم که آتش بس باید در مورد لبنان نیز اعمال شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.