ترامپ: وقتی به ناتو نیاز داشتیم، حضور نداشت

شمال نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 09:10
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت زمانی که کشورش به ناتو نیاز داشت این سازمان نظامی به ایالات متحده کمک نکرد.
ترامپ: وقتی به ناتو نیاز داشتیم، حضور نداشت

به گزارش شمال نیوز به نقل از گاردین، ترامپ پس از دیدار با مارک روته دبیرکل ناتو در کاخ سفید، بامداد پنجشنبه در شبکه اجتماعی خودش «تروث سوشال» نوشت: وقتی به ناتو نیاز داشتیم آنجا نبود و اگر دوباره به آنها نیاز داشته باشیم آنجا نخواهند بود. گرینلند را به یاد بیاورید، آن تکه یخ بزرگ که بد اداره می‌شود.

 

ترامپ پیشتر گفته بود، از اینکه بسیاری از اعضای ناتو آنگونه که وی می‌خواست از جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران حمایت نکردند «مایوس» شده بود.

 

ترامپ در بیانیه‌ای که توسط کارولین لویت سخنگوی کاخ سفید منتشر شد، گفت که در این جنگ اعضای ناتو «آزموده شده و شکست خوردند.»

 

لویت در پاسخ به این پرسش که آیا ترامپ همچنان خروج از ناتو را مد نظر دارد یا خیر، گفت که رئیس جمهور آمریکا ممکن است که در این باره با روته گفت‌وگو کند.

 

روته ملاقات خود با ترامپ را دیداری صریح و رک میان «۲ دوست خوب» توصیف کرد و افزود که ناامیدی رئیس جمهور آمریکا از ناتو را درک می‌کند.

 

وی در مصاحبه با سی‌ان‌ان اظهار کرد: می‌دانم که ناامیدی وجود دارد اما او (ترامپ) به استدلال‌های من گوش داد.

 


منبع خبر "شمال نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.