
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، وزارت امور خارجه سنگاپور با صدور بیانیهای این اقدام را گامی مهم در جهت کاهش تنشها دانست و از تلاشهای میانجیگران، بهویژه پاکستان، قدردانی کرد. این کشور همچنین بر لزوم پایبندی به قوانین بینالمللی، تضمین عبور ایمن کشتیها و تأمین امنیت دریانوردان در تنگه هرمز تأکید کرد.
در همین حال، تایلند نیز با اشاره به پیامدهای گسترده این درگیریها، از جمله افزایش قیمت جهانی انرژی، ابراز امیدواری کرد که این آتشبس زمینهساز صلحی پایدار در منطقه باشد. مقامات این کشور از طرفین خواستند با جدیت و حسن نیت به مذاکرات بازگردند.
محدودیت تردد در تنگه هرمز در پی تشدید درگیریها در اواخر فوریه، موجب اختلال در انتقال حدود ۲۰ درصد نفت جهان و افزایش قیمت انرژی شده است؛ موضوعی که کشورهای آسیایی را بهشدت تحت تأثیر قرار داده است.