استقبال سنگاپور و تایلند از آتش‌بس ایران و آمریکا

صدا و سیما پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 06:52
آتش‌بس موقت دو هفته‌ای میان ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند و خواستار پایبندی طرفین به این توافق شدند.

استقبال سنگاپور و تایلند از آتش‌بس ایران و آمریکا

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، وزارت امور خارجه سنگاپور با صدور بیانیه‌ای این اقدام را گامی مهم در جهت کاهش تنش‌ها دانست و از تلاش‌های میانجی‌گران، به‌ویژه پاکستان، قدردانی کرد. این کشور همچنین بر لزوم پایبندی به قوانین بین‌المللی، تضمین عبور ایمن کشتی‌ها و تأمین امنیت دریانوردان در تنگه هرمز تأکید کرد.

در همین حال، تایلند نیز با اشاره به پیامد‌های گسترده این درگیری‌ها، از جمله افزایش قیمت جهانی انرژی، ابراز امیدواری کرد که این آتش‌بس زمینه‌ساز صلحی پایدار در منطقه باشد. مقامات این کشور از طرفین خواستند با جدیت و حسن نیت به مذاکرات بازگردند.

محدودیت تردد در تنگه هرمز در پی تشدید درگیری‌ها در اواخر فوریه، موجب اختلال در انتقال حدود ۲۰ درصد نفت جهان و افزایش قیمت انرژی شده است؛ موضوعی که کشور‌های آسیایی را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.