آسیب‌های جنگ به ۱۵ مرکز مخابراتی و ۵۰۰ سایت اپراتورهای سیار

خبرگزاری مهر چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 12:15
یک مقام مسپول در رگولاتوری گفت: از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۵ مرکز مخابراتی و ۵۰۰ سایت اپراتورهای سیار در سراسر کشور دچار آسیب جزئی یا کلی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید خوانساری، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ اعلام کرد: با وجود محدودیت‌های عملیاتی و چالش‌های ناشی از شرایط جنگی، تیم‌های فنی اپراتورهای ارتباطی ثابت و سیار با حداکثر توان برای جلوگیری از بروز قطعی در شبکه و تداوم خدمت‌رسانی به مردم تلاش کردند.

وی افزود: از ابتدای جنگ تاکنون بیش از ۱۵ مرکز مخابراتی و ۵۰۰ سایت اپراتورهای سیار در سراسر کشور دچار آسیب جزئی یا کلی شده‌اند که با اقدامات فنی و تلاش مستمر، بخش عمده‌ای از این سایت‌ها بازیابی شده است.

خوانساری تصریح کرد: در مواردی که به‌دلیل تخریب زیرساخت‌ها امکان بهره‌برداری مجدد از برخی سایت‌ها فراهم نشد، پوشش ارتباطی مناطق مربوط از طریق سایت‌های هم‌جوار سایر اپراتورها و برقراری رومینگ تأمین شده است.

وی تأکید کرد: شبکه ارتباطی کشور با وجود شرایط خاص جنگی و خسارت‌های وارده، از پایداری قابل قبولی برخوردار است و خدمات اپراتورها بدون وقفه به مردم ارائه می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.