اولین واکنش گوترش به آتش‌بس ۲ هفته‌ای میان ایران و آمریکا

افکار نیوز چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 09:56
دبیرکل سازمان ملل متحد، با استقبال از اعلام آتش‌بس ۲ هفته‌ای در جنگ تحمیلی ایالات متحده علیه ایران، از طرف‌های جنگ در غرب آسیا خواست به منظور هموار کردن مسیر صلح جامع، به مفاد توافق پایبند باشند.

به نقل از شبکه خبری «سی‌جی‌تی‌ان»، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بامداد چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای رسمی از اعلام آتش‌بس ۲ هفته‌ای میان آمریکا و ایران استقبال کرد.

در این بیانیه که از سوی سخنگوی دفتر دبیرکل سازمان ملل منتشر شد، گوترش از تمامی طرف‌های جنگ در غرب آسیا خواست تا به تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی پایبند مانده و به مفاد آتش‌بس به منظور هموار کردن مسیر دستیابی به صلحی جامع و پایدار در منطقه احترام بگذارند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های تکمیلی از منابع بین‌المللی، دبیرکل سازمان ملل با قدردانی از تلاش‌های میانجیگرانه پاکستان و سایر کشورها، توقف فوری جنگ را برای حفاظت از جان غیرنظامیان و کاهش رنج‌های انسانی حیاتی خوانده است. همچنین اعلام شده است که «ژان آرنو»، فرستاده ویژه شخصی گوترش، در منطقه به سر می‌برد تا از تلاش‌ها برای تحقق صلح پایدار حمایت کند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.