
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آرمان خورسند اظهار داشت: با توجه به نزدیکی نیروگاه اتمی بوشهر به خلیج فارس و دریای عمان، اگر موادی از این نیروگاه در این دو پهنه آبی منتشر شود، کشورهای جنوبی آن بسیار تحت تأثیر قرار میگیرند.
وی گفت: آبشیرینکنها بخش مهمی از منابع آبی این کشورها را تشکیل میدهد و نشت هر نوع مواد هستهای به آب به منزله لزوم تخلیه این کشورها است. از سوی دیگر، محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان بهصورت جدی آسیب میبیند.
خورسند تصریح کرد: نامه خانم شینا انصاری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، خطاب به مسئولان برنامه محیط زیست سازمان ملل، همه معاهدههای بینالمللی و آژانس بینالمللی انرژی اتمی، ارسال شده است.