علی قلهکی درباره پیشنهاد پاکستان برای 2 هفته آتش بس: این پیشنهاد مطلوبِ ایران نیست

عصر ایران چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 01:56
علی قلهکی درباره مذاکرات ایران و آمریکا نوشت ین پیشنهاد مطلوبِ ایران نیست.
علی قلهکی درباره مذاکرات ایران و آمریکا نوشت:
 
نخست وزیر پاکستان از ترامپ خواسته ضرب الاجل خود را دوهفته تمدید کند و متعاقبا ایران نیز در این دوهفته آتش‌بس را بپذیرد و تنگه را باز کند.
 
این پیشنهاد مطلوبِ ایران نیست به دلائل زیر:
 
۱. بازکردن تنگه هرمز بدون دستاوردِ چشم‌گیری برایِ ایران، این برگه را ناپایدار و در آینده نیز، «دیر نَقد» خواهد کرد‌.
 
۲. این آتش‌بس، پالسِ ضعف به طرف‌های روبروی ایران می‌دهد؛ خصوصا اعرابی که برای اولین بار دیدند ایران خویشتندار نیست!
 
۳. تلاش چندهفته‌ای ایران برای افزایش قیمت نفت را ناکارآمد می‌کند؛ همانطور که پس از انتشار توییت نخست وزیر پاکستان، نفت چنددلاری ریزش داشت.
 
۴. آتش بس، فرصتی برای استراحت پدافندهای دشمن در منطقه و شارژ موشک‌های آن خواهد شد.
 
۵. احتمالا در زمانِ آتش بس هم اسرائیل از فرصت استفاده کرده و چند ترور گُل‌درشت خواهد داشت؛ دقیقا مثل زمانی که «سیدحسن نصرالله» را هدف قرار داد در فردای آتش بس!
 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.