روایت پاکستان از روند میانجیگری همزمان با تقلای اسرائیل برای کارشکنی

مشرق نیوز سه شنبه 18 فروردین 1405 - 20:11
معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان گفت رژیم صهیونیستی دست به تشدید حملات علیه ایران زده و سعی دارد ابتکارات صلح ضربه بزند.

به گزارش مشرق، سناتور «محمد اسحاق دار» طی اظهاراتی در جلسه مجلس سنای پاکستان در اسلام‌آباد دستاوردهای اخیرش به چین، بیانیه مشترک دو کشور برای توقف جنگ در خاورمیانه و رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی درباره تحولات منطقه را تشریح کرد.

وی افزود ‌که ما طرح ۱۵ ماده‌ای از آمریکا و طرح ۵ ماده‌ای را از جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده و سپس آن را بین دو کشور مبادله کردیم.

وزیر خارجه پاکستان افزود: روز گذشته رخداد بسیار خطرناکی را شاهد بودیم که همزمان با تلاش‌های ما برای وساطت بین تهران و واشنگتن، اسرائیل دست به حملات بیشتری به ایران زد و تلاش دارد تا به روند دیپلماسی صلح آسیب بزند.

وی با اشاره به تشدید حملات به عربستان گفت که روند فعلی به مراحل حساسی رسیده و ما نمی توانیم به جزئیات ریز آن بپردازیم.

اسحاق دار مدعی شد که تلاش‌های مشترک پاکستان با مصر، عربستان و ترکیه ادامه دارد.

این سخنان در حالی است که ایران بسته پیشنهادی و شروط خود درباره پایان جنگ را پس از موفقیت‌های روزهای اخیر در میدان نبرد، به پاکستان منتقل کرده است.

در این پاسخ، ایران با توجه به تجارب پیشین، ضمن رد آتش‌بس، بر ضرورت خاتمه دائم جنگ با رعایت ملاحظات ایران تاکید شده است.

این پاسخ شامل مجموعه‌ای از خواسته‌های ایران از جمله پایان درگیری‌ها در منطقه، پروتکل‌ عبور و مرور امن از تنگه هرمز، بازسازی و رفع تحریم ها می‌شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.