دیزل‌ژنراتور پست برق پارک فناوری اطلاعات وارد مدار شد/اصلاح شد

صدا و سیما سه شنبه 18 فروردین 1405 - 09:02
دیزل ژنراتور پست برق شماره یک پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف تأمین برق اضطراری و افزایش پایداری خدمات در زمان قطعی شبکه اصلی، به‌صورت آزمایشی وارد مدار شد.

دیزل‌ژنراتور پست برق پارک فناوری اطلاعات وارد مدار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای ارتقای تاب‌آوری زیرساخت‌های انرژی و تضمین تداوم خدمات، دیزل ژنراتور جدیدی را در پست برق شماره یک این مجموعه راه‌اندازی کرد.

این دیزل ژنراتور با ظرفیت ۸۰۰ کیلوولت‌آمپر، توان پشتیبانی از بار‌های حساس و حیاتی پارک را در شرایط قطع برق شبکه سراسری دارد و نقش مؤثری در حفظ پایداری عملکرد سامانه‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات ایفا می‌کند.

بهره‌برداری آزمایشی از این تجهیز، بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای کاهش ریسک اختلال در خدمات و افزایش بهره‌وری عملیاتی در این مجموعه به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش، با تکمیل فرآیند نصب و راه‌اندازی، این زیرساخت جدید می‌تواند زمینه استمرار فعالیت کسب‌وکار‌های فناورانه مستقر در پارک را در شرایط بحرانی فراهم کند و از بروز وقفه در ارائه خدمات جلوگیری کند.

تکمیل زنجیره تأمین برق اضطراری در هفته آینده

در ادامه برنامه‌های توسعه‌ای، پیش‌بینی شده است دیزل ژنراتور پست برق شماره دو پارک نیز طی هفته آینده به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شود. با بهره‌برداری از این تجهیز، ظرفیت تأمین برق اضطراری در پارک فاوا افزایش می‌یابد و سطح آمادگی این مجموعه برای مواجهه با ناپایداری‌های شبکه برق ارتقا پیدا می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.