
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ امروز (دوشنبه ۱۷ فروردین) در نشست مشترک میان مسئولان وزارت ارتباطات و وزارت علوم، با محوریت توسعه زیرساختهای فناورانه دانشگاهی و تقویت نقش این مراکز در اقتصاد دیجیتال تأکید کرد: دشمن در شرایط فعلی در موقعیت استیصال قرار گرفته و به همین دلیل به رفتارهای وقیحانه روی آورده است. هدف قرار دادن دانشگاهها و مراکز آموزشی نشاندهنده ماهیت مخرب و ضدتوسعهای دشمنان است.
وی با اشاره به گذشت بیش از یک ماه از آغاز جنگ رمضان، تصریح کرد: در این مقطع، ارتقای تابآوری زیرساختهای ارتباطی و دیجیتال از اولویتهای اصلی است و دانشگاهها میتوانند با اتکا به ظرفیتهای علمی و فناورانه خود، نقش مؤثری در پشتیبانی از شبکههای ارتباطی و ارائه راهکارهای نوآورانه ایفا کنند.
وزیر ارتباطات با تأکید بر ضرورت همافزایی میان نهادهای اجرایی و علمی، افزود: در شرایط جنگی، زمان تصمیمگیری و اجرا به شکل قابل توجهی کاهش مییابد و این موضوع، همکاری ساختارمند با دانشگاهها را به یک ضرورت تبدیل میکند.
وی گفت: بهرهگیری از توان دانشگاهی در حوزههایی مانند امنیت سایبری، مدیریت بحران و توسعه خدمات دیجیتال پایدار، امکان پاسخگویی سریعتر به نیازهای کشور را فراهم میکند.