وزیر امور خارجه ایران یکشنبه در گفتوگوی تلفنی با همتای فرانسوی با اشاره به تهدیدهای آمریکا در حمله به زیرساختهای ایران، گفت: این تهدید به منزله عادی سازی جنایت جنگی و نسلکشی است و در صورتی که عملی شود، بدون تردید با واکنش قاطع و همهجانبه نیروهای مسلح ایران مواجه خواهد شد.
سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ژان نوئل بارو وزیر خارجه فرانسه یکشنبه شب ۱۶ فروردینماه در تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات منطقهای و مسائل بینالمللی مرتبط با جنگ تحمیلی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتوگو کردند. وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تهدیدهای آمریکا در حمله به زیرساختهای ایران، تأکید کرد: این تهدید به منزله عادی سازی جنایت جنگی و نسلکشی است و در صورتی که عملی شود، بدون تردید با واکنش قاطع و همهجانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.عراقچی افزود: پیامدهای چنین وضعیتی محدود به ایران و منطقه نخواهد بود، بلکه تاثیرات مخربی برای انرژی و اقتصاد جهان خواهد داشت که مسولیت آن صرفا بر عهده مقامهای آمریکایی و متجاوزان خواهد بود.
وزیر خارجه فرانسه ضمن تاکید بر ضرورت خاتمه جنگ، تهدیدات در خصوص حمله به زیرساختها را باعث افزایش تنش در منطقه دانست و بر لزوم حل و فصل مسائل از طریق دیپلماسی تأکید کرد. وزرای امور خارجه ایران و فرانسه همچنین در خصوص مسائل کنسولی فیمابین دو کشور تبادل نظر کردند
منبع خبر "
افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.