ادعای خبرساز گروسی: ذخایر اورانیوم ایران به سطح نظامی نزدیک شده است

عصر ایران دوشنبه 17 فروردین 1405 - 06:46
گروسی مدعی شد که حتی در صورت انتقال بخشی از این ذخایر، همچنان مقادیری باقی می‌ماند که از نظر فنی می‌تواند برای ساخت چند کلاهک کافی باشد. 
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر ادعاهایی درباره برنامه هسته ای ایران مطرح کرد.
 
به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اظهاراتی همسو با آمریکا مدعی شد که ایران دارای ذخایر قابل توجهی اورانیوم با غنای بالا است که «به سطح مورد استفاده نظامی نزدیک شده است».
 
وی مدعی شد که حتی در صورت انتقال بخشی از این ذخایر، همچنان مقادیری باقی می‌ماند که از نظر فنی می‌تواند برای ساخت چند کلاهک کافی باشد. 
 
گروسی همچنین مدعی شد که بخش عمده این مواد در تأسیسات اصفهان نگهداری می‌شود و بخشی نیز در نطنز قرار دارد.
 
این ادعا در حالی است که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده برنامه هسته‌ای کشور صرفاً با اهداف صلح‌آمیز، از جمله تولید انرژی و مصارف علمی، دنبال می‌شود و هرگونه ادعا درباره اهداف نظامی را رد کرده است.
 
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.