اوپک‌پلاس با افزایش تولید نفت خود موافقت کرد

مشرق نیوز دوشنبه 17 فروردین 1405 - 00:50
هشت کشور عضو گروه اوپک‌پلاس توافق کردند که از ماه آینده میلادی (می) تولید روزانه نفت خود را ۲۰۶ هزار بشکه افزایش دهند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، اوپک‌پلاس پس از نشست روز یکشنبه خود با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که خسارت به زیرساخت‌های انرژی تلاطم در بازار نفت را افزایش داده و می‌تواند به عرضه جهانی نفت لطمه بزند.

این بیانیه افزود که بازسازی تاسیسات انرژی خصوصا در خاورمیانه «پرهزینه و زمان‌بر» خواهد بود.

اعضای اوپک‌پلاس همچنین بر «اهمیت حیاتی حفاظت از مسیرهای بین‌المللی دریانوردی و تضمین جریان بدون اختلال انرژی» تاکید کردند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اوپک‌پلاس در بیانیه‌ای خود مستقیما به جنگ علیه ایران اشاره نکرد اما آشکار است که این جنگ بر تصمیم هشت کشور اوپک‌پلاس برای افزایش تولید نفت تاثیرگذار بود.

این هشت کشور (عربستان، روسیه، عراق، امارات، کویت، قزاقستان، الجزایر و عمان) پیشتر در ماه مارس نیز توافق کرده بودند که تولید روزانه نفت خود را ۲۰۶ هزار بشکه افزایش یابند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.