تشکر عراق از ایران برای مجوز استفاده از تنگه هرمز / تاکید فواد حسین بر مخالفت عراق با جنگ آمریکا علیه ایران

خبرآنلاین یکشنبه 16 فروردین 1405 - 16:59
وزیر خارجه عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، از صدور مجوز عبور نفتکش‌های حامل نفت عراق از تنگه هرمز توسط ایران تشکر و قدردانی کرد و بار دیگر بر مخالفت عراق با جنگ و ضرورت پایان دادن به آن تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وزارت خارجه عراق، فواد حسین، نایب رئیس شورای وزیران و وزیر امور خارجه عراق روز یکشنبه با محمد کاظم آل‌صادق، سفیر ایران در عراق، دیدار کرد.

در این دیدار، وزیر خارجه عراق از صدور مجوز عبور نفتکش‌های حامل نفت عراق از تنگه هرمز تشکر و قدردانی کرد و به اهمیت تداوم این همکاری‌ها در آینده نزدیک اشاره نمود.

همچنین طرفین مکانیزم‌های همکاری مشترک را برای تضمین اجرای این تعهد، به گونه‌ای که در راستای منافع متقابل باشد، بررسی کردند.

از سوی دیگر، سفیر ایران موضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال آخرین تحولات مرتبط با جنگ تشریح کرد. در این دیدار همچنین اوضاع منطقه و پیامدهای آن مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

آقای فؤاد حسین بر سیاست ثابت عراق مبنی بر مخالفت با جنگ و ضرورت پایان دادن به آن تاکید کرد و اهمیت حل منازعات از طریق گفتگو و مذاکرات مسالمت‌آمیز را یادآور شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی مبتنی بر گفتگوی صریح و عقلانی است تا فرصت‌های همکاری بین کشورهای منطقه تقویت شده و ثبات مشترک برقرار گردد.

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.