چرا همین حالا آتش بس نمی‌کنیم؟

الف یکشنبه 16 فروردین 1405 - 10:54
نماینده مجلس، گفت: اگر آتش بس بتواند به صلحی پایدار و منطقه‌ای منجر شود، مفید است. در این مرحله به نظر نمی‌رسد تن دادن به آتش بس به این امر منجر شود و احتمالا مانند جنگ ۱۲ روزه خواهد شد که دشمن تجدید قوا کند و دوباره به ما یورش بیاورد و اقتصاد ما را هم در وضعیت «نه جنگ و نه صلح» قفل کند.

به گزارش الف حسین صمصامی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: من فکر می‌کنم ما باید به حملات محکم خود ادامه دهیم. ما در شرایطی قرار گرفته‌ایم که اگر پاسخ زیاده‌خواهی‌های دشمن را ندهیم ناچار به تسلیم خواهیم بود. این جنگ برای ما یک جنگ وجودی است پس هر چند ضربه خوردن به زیرساخت‌ها تلخ است اما نباید مانع حملات رزمندگان ما شود. ما ناچار به مقاومت هستیم و با حملات خود باید چنان هزینه را برای دشمن افزایش دهیم که دیگر طمع حمله به ایران به سرش نزند.

او در پاسخ به این پرسش که شما با طرح آتش بس، در شرایط فعلی موافق هستید؟ اگر آتش بس بتواند به صلحی پایدار و منطقه‌ای منجر شود، مفید است. در این مرحله به نظر نمی‌رسد تن دادن به آتش بس به این امر منجر شود و احتمالا مانند جنگ ۱۲ روزه خواهد شد که دشمن تجدید قوا کند و دوباره به ما یورش بیاورد و اقتصاد ما را هم در وضعیت «نه جنگ و نه صلح» قفل کند. بنابراین در این مرحله فکر می‌کنم باید حملات سنگین انجام دهیم تا دشمن پس از مشاهده هزینه‌های جنگ با ایران، وقتی پای میز مذاکره صلح آمد واقعا اراده خاتمه جنگ را داشته باشد و دیگر در پی حملات دوباره نباشد. در غیر این صورت جنگ‌های بعدی در انتظار کشورمان خواهد بود و ما فرصت بیرون آمدن از وضعیت «غیرطبیعی» و شبه جنگی را نخواهیم داشت.

صمصامی در پاسخ به این پرسش که آیا نشانه یا قرائن بیشتری از شکست آمریکا و اسراییل در گام دوم حمله به ایران را می‌توان نشان داد؟ گفت: همین که امروز سراغ حمله به پتروشیمی ماهشهر و برخی پتروشیمی‌های دیگر رفتند، نشانه‌ای از شکست دشمن است. با این همه تشتت موجود در میان فرماندهان نظامی ایالات متحده با کاخ سفید هم یک قرینه مهم از عدم موفقیت آمریکا در جنگ ظالمانه با ایران است. این روزها شنیده‌ایم که تعدادی از ژنرال‌های برجسته آمریکا توسط دولت ترامپ کنار گذشته می‌شوند، که اتفاق ساده و پیش پا افتاده‌ای نیست و نشان می‌دهد که حتی سران ارتش آمریکا هم از این اقدامات پرریسک و بدون موفقیت ترامپ کلافه شده‌اند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مطمئن باشید اگر آمریکا تا این مرحله از جنگ توفیقی به دست آورده بود، اکنون در میان فرماندهان برجسته آن چنین اختلافاتی دیده نمی‌شد. درواقع ترامپ وقتی دید فرماندهان خودش او را یک شکست خورده می‌دانند، دست به تغییر آنها زد.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.