جنگ - روز 37 : ما هم بلدیم آتش بزنیم. تو خاموش کردنش رو بلدی؟ 3 شهید و 2 مجروح در سیاه کوه کهگیلویه/بی‌بی‌سی: ایران احتمالا خدمه F-15 را اسیر کرده است /حمله به نیروگاه برق و آب کویت

عصر ایران یکشنبه 16 فروردین 1405 - 07:36
فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا سرلشکر خلبان علی عبداللهی، با یادآوری سابقه نیروهای مسلح در اجرای هشدارهای خود کفت تعرض به ایران به معنای گشوده شدن درهای جهنم به روی دشمنان است./ معاون رئیس جمهور در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ نوشت که ما هم بلدیم آتش بزنیم. تو خاموش کردنش رو بلدی؟

عصر ایران - امروز یکشنبه، روز 16 فروردین 1405، سی‌ و هفتمین روز جنگ است.

جنگ اسرائیل و آمریکا علیه ایران که از روز شنبه ۹ اسفندماه با حمله جنگنده های اسرائیل به مجموعه بیت رهبری در مرکز تهران آغاز شد، امروز وارد سی‌ و هفتمین روز خود شده است. ایران هم در واکنش، علاوه بر حمله به اسرائیل، به پایگاه های آمریکا و دیگر مراکز در کشورهای عربی منطقه حمله می کند. درگیری ها ادامه دارد.

البرادعی خواستار متوقف کردن ترامپ «دیوانه» شد
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۷:۳۱
محمد البرادعی، رئیس سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ضمن هشدار نسبت به تشدید درگیری ها، از کشورهای خلیج فارس و سازمان ملل متحد خواست تا ترامپ دیوانه را متوقف کنند.
 
وی در پیامی در رسانه اجتماعی ایکس نوشت: لطفاً قبل از اینکه این دیوانه منطقه را به زمینی از آتش تبدیل کند، هر کاری از دستتان برمی‌آید انجام دهید.
اصابت پهپاد نقطه‌زن به نیروگاه حرارتی کویت
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۵:۵۹

در پی اصابت پهپاد نقطه‌زن به نیروگاه حرارتی کویت در این تاسیسات آتش سوزی رخ داد.

آژیرها در سرزمین های اشغالی
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۵:۳۳

 بر اساس گزارش‌ رسانه‌های عبری، موشک‌هایی از سوی ایران به سمت جنوب اسرائیل شلیک شده و هم‌زمان آژیرهای هشدار در مناطق مختلف به صدا درآمده است.

اعمال خاموشی ماهواره‌ای بر کل منطقه جنگی خاورمیانه
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۵:۰۷

دولت آمریکا از شرکت‌های بزرگ ماهواره‌ای خواسته است تا تصاویر با وضوح بالا را در یک «منطقه» وسیع در خاورمیانه ارائه ندهند.
در اطلاعیه ای که شرکت پلنت منتشر کرده آمده است: به دلیل درگیری در خاورمیانه، دولت ایالات متحده از همه ارائه دهندگان تصاویر ماهواره‌ای درخواست کرده است که داوطلبانه از انتشار تصاویر در منطقه مورد نظر (AOI) تعیین شده به طور نامحدود خودداری کنند.

شلیک‌ موشک به اسرائیل
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۵:۰۵

صدا و سیما از شلیک‌ موشک به سوی اهدافی در اسرائیل خبر داد.

دکل مخابراتی دهدشت هدف قرار گرفت / تعداد شهدا به ۴ نفر رسید
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۴:۳۴

فتاح محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در پی حمله موشکی به دکل مخابرات و صداوسیما کوه سیاه دهدشت، تاکنون ۴ نفر به شهادت رسیده و یک نفر نیز زخمی شده است.

حملات پهپادی و موشکی به مواضع و منافع آمریکا در اربیل، کویت و سوریه
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۳:۵۵

گزارش‌ها از وقوع چندین حمله هم‌زمان با پهپاد و موشک به مواضع و تأسیسات مرتبط با آمریکا در عراق، کویت و سوریه حکایت دارد./ایسنا

حمله پهپادی به پایگاه «قسرک» آمریکا در سوریه 
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۳:۴۳
منابع خبری از حمله جدید پهپادی به پایگاه «قسرک» آمریکا در حومه حسکه سوریه خبر می دهند./ تسنیم 
آماده باش تمام بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۳:۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آماده‌باش تمام بیمارستان‌های این استان درپی حمله آمریکایی صهیونیستی به کوه سیاه دهدشت خبر داد.

حمله آمریکایی ـ صهیونی به اردبیل/ ۳شهید و ۳مجروح
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۲:۳۴
معاون امنیتی استاندار اردبیل:
در حمله آمریکایی ـ صهیونی به برخی مناطق استان اردبیل در شهرستان گرمی و جعفرآباد، تاکنون ۳ نفر از هم وطنان ما به درجه شهادت نایل آمده‌اند و سه نفر نیز مجروح شده‌اند.
حمله دشمن به منطقه سیاه کوه کهگیلویه: تاکنون ۳ شهید و ۲ زخمی گزارش شد
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۱:۵۴
فرماندار کهگیلویه: 
ساعتی پیش منطقه کوه سیاه شهرستان کهگیلویه با پرتاب موشک، مورد حمله آمریکایی ـ صهیونی قرار گرفت که تاکنون ۳ شهید و ۲ زخمی گزارش شده است.
آمار دقیق زخمی‌ها و شهدا هنوز مشخص نشده، اما به نظر می‌رسد آمار شهدا و مجروحان بیشتر از این تعداد باشد.
با ترافیک سنگین نیروهای مردمی در منطقه کوه سیاه، برای کمک مواجهیم، افراد زخمی‌شده در حال انتقال به مراکز درمانی هستند./ تسنیم 
بی‌بی‌سی: ایران احتمالا خدمه F-15 را اسیر کرده است
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۱:۵۳
بی‌بی‌سی می‌گید با یک افسر سابق امنیتی گفتگو کرده و او می‌گوید که احتمالا ایران یکی از دو خدمه F-15  ساقط شده آمریکایی را اسیر کرده است.
 
این افسر گفته است:  خدمه مفقود اف‌۱۵، چه زن باشد چه مرد، احتمالا تلاش خواهد کرد «یونیفرم و هر تجهیزاتی را که بتواند دور بیندازد» و حتی ممکن است آن‌ها را دفن کند.به‌گفته او، حواس این فرد به‌دلیل افزایش آدرنالین به‌شدت تیزتر خواهد بود، اما باید به یاد داشته باشد که کاملاً از دید پنهان بماند.
 
در پاسخ به این پرسش که چه چیزی ممکن است تا کنون مانع پیدا شدن افسر دوم شده باشد، گفت مشخص نیست آیا فرستنده موقعیت‌یاب اضطراری که در عملیات‌های نجات استفاده می‌شود، فعال است یا خیر.
 
او همچنین می‌گوید احتمال دارد این فرد به اسارت درآمده باشد و ایران آن را علنی نکرده باشد.به گفته او، ایران حتی می‌تواند از همان فرستنده موقعیت‌یاب استفاده کند تا نیروهای آمریکایی را به منطقه بکشاند تا آنها را هدف بگیرد.
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت:
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۰:۴۵
ایران در سایت‌های موشکی‌‌اش از طعمه‌های فریب استفاده می‌کند و پس از حملات آمریکا و اسرائیل، دوباره به سرعت سایت‌ها را بازسازی می‌کند
ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی همچنان تعداد قابل‌توجهی موشک و لانچر متحرک در اختیار دارد.
ما هم بلدیم آتش بزنیم. تو خاموش کردنش رو بلدی؟
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۰:۴۰

اسماعیل سقاب اصفهانی رییس سازمان بهینه سازی و مدیریت راهبردی انرژی خطاب به رئیس جمهور آمریکا در فضای مجازی نوشت: 
قبول دارم جهنمی برپا می‌شود، اما برای تو و متحدانت!
نتیجه را از حالا ببین و قبلش خسارت را حساب کن:
• نفت ۱۵۰ دلاری
• قطع برق و بی‌آبی حامیانت در منطقه
• شوک مالی به آمریکا
• تورم جهانی بی‌سابقه
ما هم بلدیم آتش بزنیم. تو خاموش کردنش رو بلدی؟

حملۀ پهپادی به نظامیان آمریکایی در اربیل
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۰:۳۷
منابع عراقی از حملات پهپادی به مواضع نظامیان آمریکایی در اربیل خبر می‌دهند./فارس
هاله «شکست‌ناپذیری»‌ آمریکا
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۰:۲۳

خبرگزاری بلومبرگ: سرنگونی یک هواپیمای آمریکایی و جست‌وجوی چندروزه برای یافتن یکی از خدمه مفقود، هاله «شکست‌ناپذیری»‌ نمایشی ترامپ را خدشه‌دار کرده است./تسنیم

قالیباف: فرماندهان باتجربه ارتش آمریکا نمی خواهند بله‌قربان‌گوی یک مجری تلویزیونی باشند
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۰:۲۲

محمدباقر قالیباف در پستی به زبان انگلیسی در حساب کاربری خود در شبکهٔ ایکس نوشت:
گزارش وضعیت: ژنرال‌های باتجربهٔ ارتش آمریکا حاضر نیستند بله‌قربان‌گوی یک مجری تلویزیونی باشند که می‌خواهد جان آمریکایی‌ها را فدای توهمات اسرائیل ‌کند.این هزینهٔ کوتاه‌مدت است. هزینه بلندمدت؟ مالیات‌دهندگان آمریکایی برای دهه‌ها در پمپ بنزین پرداخت خواهند کرد. چه میراثی از خود به جا خواهند گذاشت!

درهای جهنم به روی متجاوزان باز خواهد شد
۱۴۰۵/۰۱/۱۶ - ۰۰:۱۹

 فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا سرلشکر خلبان علی عبداللهی، با یادآوری سابقه نیروهای مسلح در اجرای هشدارهای خود، پیام صریحی به متجاوزان صادر کرد. وی با بیان اینکه تعرض به ایران به معنای گشوده شدن درهای جهنم به روی دشمنان است، بر آمادگی کامل جهت انهدام زیرساخت‌های ارتش تروریست آمریکا تأکید نمود. 

 

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.