بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کاشان افتتاح شد

صدا و سیما چهارشنبه 12 فروردین 1405 - 13:31
بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان آران و بیدگل با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) کاشان افتتاح شد

بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان آران و بیدگل با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر ظفرقندی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آیین افتتاح بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) آران و بیدگل با اشاره به اعتبارات اختصاص‌یافته برای احداث این بیمارستان گفت: این مرکز درمانی با هزینه‌ای بالغ بر سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و یک هزار میلیارد ریال مشارکت خیرین سلامت، در زیربنایی به مساحت ۱۵ هزار و ۳۸۰ متر مربع و با همت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی کاشان احداث شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه عملیات عمرانی این بیمارستان از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است، افزود: بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) جایگزین ساختمان قدیمی بیمارستان سیدالشهدا (ع) خواهد شد و نقش مهمی در ارتقای خدمات سلامت منطقه ایفا می‌کند.

وزیر بهداشت در ادامه با تشریح فضا‌ها و بخش‌های این بیمارستان اظهار کرد: این بیمارستان دارای ۱۳۲ تخت مصوب بوده و در سه طبقه شامل زیرزمین، همکف، طبقه اول، دوم و سوم احداث شده است.

این بیمارستان شامل بخش‌هایی همچون اتاق‌های عمل و بخش مراقبت‌های ویژه (ICU)، بخش‌های داخلی ۱ و ۲ و جراحی ۱ و ۲ ، لاندری، آشپزخانه، تأسیسات، تصویربرداری، سردخانه، سالن غذاخوری، انبار دارو ، داروخانه، واحد‌های اداری، اورژانس، درمانگاه، فیزیوتراپی، آزمایشگاه و تجهیزات پزشکی و واحد امحا است. 

خیرین بازوی توانمند حوزه سلامت هستند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نقش مؤثر خیرین در توسعه زیرساخت‌های سلامت، گفت: اقدامات خیرخواهانه در حوزه بهداشت و درمان ماندگار است و خیرین همواره به عنوان بازوی توانمند این حوزه نقش‌آفرینی می‌کنند.

محمدرضا ظفرقندی در نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کاشان، اظهار داشت: منطقه کاشان و آران و بیدگل از دیرباز مهد علم، ادب و ایثار بوده و چهره‌های بزرگی، چون سهراب سپهری و ملامحسن فیض کاشانی گواه این پیشینه غنی تاریخی هستند.

وی با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت‌های خیرخواهانه در این منطقه افزود: مردم کاشان و آران و بیدگل همواره در انجام امور خیر پیشگام بوده‌اند و قدمت کار‌های خیر در این منطقه بسیار طولانی است.

وزیر بهداشت در ادامه با اشاره به چالش‌های اقتصادی حوزه سلامت تصریح کرد: یکی از استراتژی‌های اصلی ما در جلسات با مدیران سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد، تسویه بدهی‌های انباشته در حوزه سلامت است.

ظفرقندی ادامه داد: هدف‌گذاری ما این است که فاصله پرداخت بدهی‌ها به پرسنل و پرستاران که در حال حاضر در برخی بخش‌ها به بیش از ۱۰ ماه رسیده، کاهش یابد.

وی همچنین با قدردانی از نقش خیرین در توسعه زیرساخت‌های درمانی منطقه کاشان و آران و بیدگل گفت: آنچه برای خدا و مردم ساخته شود، ماندگار خواهد بود و اقدامات ارزشمند خیرین در این منطقه می‌تواند الگویی برای سراسر کشور باشد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.