
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با حضور در دانشگاه علوم پزشکی مازندران ضمن بررسی روند خدمترسانی، از تلاشهای کادر سلامت کشور و استان در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط بحرانی و جنگ تقدیر کرد.
رئیس سازمان اورژانس کشور در این سفر روند آمادگی نیروهای عملیاتی، تجهیزات و پاسخگویی به افزایش مراجعات را مورد ارزیابی قرار داد و در نشست با دکتر رضایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین، رئیس اورژانس استان و مدیران حوزه سلامت، مهمترین توانمندیها و نیازمندیهای این استان را مورد ارزیابی قرار داد.
در این بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با ارائه گزارش از اقدامات انجامشده در استان، بر تقویت زیرساختهای اورژانس و مدیریت هدفمند منابع تأکید کرد و گفت: در شرایط فعلی، توسعه و نوسازی ناوگان اورژانس از جمله تأمین آمبولانسهای مجهز، افزایش پایگاههای اورژانس و ارتقای تجهیزات حیاتی، بهصورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.
محمد صادق رضایی افزود: با توجه به افزایش حجم مأموریتها و ورود جمعیت شناور به استان، باز توزیع هوشمند منابع، تقویت نیروی انسانی، ارتقای سیستمهای ارتباطی و کاهش زمان رسیدن بر بالین بیمار، از اولویتهای اصلی ما در مدیریت بحران است.
رئیس دانشگاه تصریح کرد: هماهنگی بین بخشی بین مراکز بهداشتی، درمانی، اورژانس پیش بیمارستانی و ستاد دانشگاه، نقش کلیدی در ارائه خدمات مؤثر داشته و تلاش شده است با برنامهریزی دقیق، هیچ وقفهای در خدمترسانی به مردم ایجاد نشود.
جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور با تأکید بر نقش اورژانس در شرایط بحران افزود: اورژانس در این شرایط خط مقدم خدمت رسانی حوزه سلامت است و عملکرد سریع، هماهنگ و دقیق این مجموعه، نقشی تعیینکننده در مدیریت بحران و حفظ جان بیماران دارد.
میعادفر با قدردانی از تلاشهای کادر سلامت کشور و استان مازندران، افزود: از کارکنان نظام سلامت که در شرایط دشوار با ایثار و تعهد در خط مقدم فعالیت میکنند و تا پای جان برای ایران و مردم ایستادهاند، صمیمانه قدردانی میکنیم و قدردان تلاش آنها برای رسیدگی به بیماران، مصدومان حوادث و مجروحان جنگ تحمیلی هستیم.