فوری/ 122 بمب خوشه‌ای در این استان کشف شد

افکار نیوز شنبه 08 فروردین 1405 - 19:16
مسئول روابط عمومی سپاه فجر فارس از کشف و انهدام 122 بمب خوشه ای در این استان خبر داد.

سرهنگ پاسدار جلال یارمحمدی از کشف و انهدام ۱۲۲ بمب خوشه ای در این استان خبر داد و گفت: این بمب های خوشه ای چند روز قبل توسط جنگنده های دشمن آمریکایی - صهیونیستی بر سر مردم بی گناه در روستای کفری شیراز و یکی از شهرستان ها رها شده بود.

وی ادامه داد: این سند دیگری از جنایت جنگی دشمن آمریکایی- صهیونیستی بود که بار دیگر در تاریخ ثبت و در معرض دید آزادی خواهان جهان قرار گرفت که ظاهرا این بمب ها ریزمهمات BLU-108 از بمب خوشه‌ای CBU-105 آمریکایی بوده است.

مسئول روابط عمومی سپاه فجر فارس افزود: هر بمب خوشه‌ای ۱۰۰۰ پوندی CBU-105 دارای ۱۰ ریزمهمات ضدزره BLU-108 می‌باشد که هر ریزمهمات آن شامل رادار ارتفاع‌سنج، یک موتور راکتی و ۴ اسکیت قوطی‌شکل خرج-گود هست و در مجموع هر بمب خوشه‌ای CBU-105 دارای ۴۰ اسکیت است.

سرهنگ یارمحمدی گفت: این اسکیت‌ها دارای سنسور پسیو حرارتی برای شناسایی تجهیزات زرهی و سایر تجهیزات مثل کامیون‌ها بکار میروند بگونه ای که چنانچه هدفی توسط آن‌ها شناسایی نشود، این اسکیت‌ها در یک زمان از پیش تعیین‌شده منفجر می‌شوند؛ که این بار بر سر مردم بی گناه ریخته شد و منجر به شهادت و مجروحیت برخی از شهروندان در استان فارس گردید.

مسئول روابط عمومی سپاه فجر فارس تصریح کرد: با تلاش گروه چک و خنثی یگان های رزم سپاه استان فارس، تاکنون ۱۲۲ بمب خوشه ای در اطراف شیراز و برخی شهرستان ها کشف و منهدم شده است.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.