۱۲۲ بمب خوشه‌ای در استان فارس کشف و منهدم شد

مشرق نیوز شنبه 08 فروردین 1405 - 17:10
مسئول روابط عمومی سپاه فجر فارس از کشف و انهدام ۱۲۲ بمب خوشه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ جلال یارمحمدی با اشاره به کشف و انهدام ۱۲۲ بمب خوشه‌ای در استان فارس اظهار داشت: این بمب‌های خوشه‌ای چند روز قبل توسط جنگنده‌های دشمن آمریکایی - صهیونیستی بر سر مردم بی‌گناه در روستای کفری شیراز و یکی از شهرستان ها رها شده بود.

وی افزود: این سند دیگری از جنایت جنگی دشمن آمریکایی- صهیونیستی بود که بار دیگر در تاریخ ثبت و در معرض دید آزادی خواهان جهان قرار گرفت. ظاهرا این بمب ها ریزمهمات BLU-۱۰۸ از بمب خوشه‌ای CBU-۱۰۵ آمریکایی بوده است.

یارمحمدی با بیان اینکه هر بمب خوشه‌ای ۱۰۰۰ پوندی CBU-۱۰۵ دارای ۱۰ ریزمهمات ضدزره BLU-۱۰۸ می‌باشد که هر ریزمهمات آن شامل رادار ارتفاع‌سنج، یک موتور راکتی و ۴ اسکیت قوطی‌شکل خرج-گود هست و در مجموع هر بمب خوشه‌ای CBU-۱۰۵ دارای ۴۰ اسکیت است، تصریح کرد: این اسکیت‌ها دارای سنسور پسیو حرارتی برای شناسایی تجهیزات زرهی و سایر تجهیزات مثل کامیون‌ها بکار میروند بگونه ای که چنانچه هدفی توسط آن‌ها شناسایی نشود، این اسکیت‌ها در یک زمان از پیش تعیین‌شده منفجر می‌شوند؛ که این بار بر سر مردم بی گناه ریخته شد و منجر به شهادت و مجروحیت برخی از شهروندان در استان فارس گردید.

مسئول روابط عمومی سپاه فجر فارس تاکید کرد: با تلاش گروه چک و خنثی یگان های رزم سپاه استان فارس، تاکنون ۱۲۲ بمب خوشه ای در اطراف شیراز و برخی شهرستان ها کشف و منهدم شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.