رهگیرهای اسرائیل در برابر حملات بی‌وقفه ایران جیره‌بندی شد

همشهری آنلاین شنبه 08 فروردین 1405 - 16:00
روزنامه آمریکایی گزارش داد اسرائیل در پی چهار هفته حملات بی‌وقفه موشکی و پهپادی ایران، استفاده از رهگیرهای پیشرفته خود را جیره‌بندی کرده و به نسخه‌های ارتقاءیافته سامانه‌های با قابلیت کمتر روی آورده است.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق گزارش امروز روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، به دلیل تحت فشار بودن ذخایر اسرائیل با تداوم جنگ، تل‌آویو به نسخه‌های ارتقاءیافته مهمات با قابلیت کمتر برای پر کردن خلا روی آورده است.
به نوشته روزنامه آمریکایی، اسرائیل استفاده از موشک‌های رهگیر پیشرفته خود را جیره‌بندی کرده به این امید که ذخایر مهمات دفاعی با بیشترین قابلیت خود را در برابر حملات روزانه ایران که طی چهار هفته جنگ کاهش نیافته، حفظ کند.
اما رهگیری با این مهمات موفق نبوده و گزارش‌ شده که به‌تازگی یک جفت موشک بالستیک ایران پس از آنکه اسرائیل با نسخه‌های اصلاح‌شده مهمات اقدام به رهگیری کرد، به‌طور مستقیم به شهرهای دیمونا و آراد اصابت کردند.
اراضی اشغالی پنجشنبه هم بمباران دیگری را پشت سر گذاشت، به‌گونه‌ای که طبق این گزارش، ساکنان از به‌صدا درآمدن مداوم آژیرها و چند اصابت موشک در سراسر اسرائیل خبر دادند.
به تحلیل این روزنامه، تصمیم به استفاده از این مهمات، نشان‌دهنده فشاری است که به ارتش‌های سراسر منطقه برای دفع حملات موشک‌ها و پهپادهای انبوه ایران وارد شده و مجبورند سلاح‌های گران‌قیمت و دشوار-تولید خود را مصرف می‌کنند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.