تلاش امارات برای ایجاد «نیروی امنیتی هرمز» با هدف بازگشایی تنگه هرمز

خبرآنلاین جمعه 07 فروردین 1405 - 14:27
امارات متحده عربی امروز (جمعه) به واشنگتن و سایر متحدان غربی خود گفته است که در یک نیروی ویژه دریایی چندملیتی برای بازگشایی تنگه هرمز شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرانلاین، برخی افراد آگاه در این رابطه اعلام کردند، امارات متحده عربی در تلاش است تا ده‌ها کشور را برای ایجاد یک «نیروی امنیتی هرمز» برای دفاع از این آبراه بین‌المللی در برابر حملات ایران و اسکورت کشتی‌ها تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فایننشال تایمز، چندین متحد ایالات متحده گفته‌اند که هیچ برنامه فوری برای اعزام کشتی برای رفع انسداد تنگه هرمز ندارند و درخواست ترامپ برای حمایت نظامی برای باز نگه داشتن این آبراه حیاتی را رد کرده‌اند.

امارات متحده عربی به همراه بحرین در حال کار روی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل هستند که مجوزی برای عملیات از سرگیری کشتیرانی در تنگه هرمز فراهم می‌کند، اگرچه یک منبع آگاه به فایننشال تایمز گفت که روسیه و چین ممکن است با چنین اقدامی مخالفت کنند.

فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که با حدود ۳۵ کشور برای ماموریتی به منظور بازگشایی تنگه هرمز،‌ در حال مذاکره است، اما این رویه تنها پس از پایان جنگ ایالات متحده و اسرائیل علیه ایران میسر است.

هفته گذشته، یک مقام ارشد اماراتی گفت که این کشور ممکن است پس از آنکه ایران تقریبا این آبراه را به روی کشتی‌ها بست، به تلاش به رهبری ایالات متحده برای محافظت از کشتیرانی در تنگه هرمز بپیوندد. این آبراه برای اقتصاد امارات متحده عربی که صادرکننده بزرگ نفت و قطب تجاری محسوب می‌شود، حیاتی است.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.