تهران شنبه خاموش می شود

افکار نیوز پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 19:10
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی پایتخت برای مشارکت در رویداد جهانی «ساعت زمین» در روز شنبه ۸ فروردین آماده‌ هستند. این خاموشی یک‌ ساعته با هدف کاهش مصرف انرژی و یادآوری مسئولیت مشترک در برابر تغییرات اقلیمی انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان تهران گفت: دستگاه‌های اجرایی و خدماتی پایتخت برای مشارکت در رویداد جهانی «ساعت زمین» در روز شنبه ۸ فروردین آماده‌ هستند. این خاموشی یک‌ ساعته با هدف کاهش مصرف انرژی و یادآوری مسئولیت مشترک در برابر تغییرات اقلیمی انجام می‌شود.

 حسن عباس‌ نژاد، با اشاره به برگزاری رویداد جهانی «ساعت زمین» اظهار کرد: طبق برنامه اعلام‌ شده، روز شنبه ۸ فروردین تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان تهران با خاموش کردن چراغ‌ها و تأسیسات غیرضروری از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه تا ۲۱ و ۳۰ دقیقه در این رویداد ملی و بین‌ المللی مشارکت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه «ساعت زمین» از سال ۲۰۰۷ با هدف ترویج حفاظت از منابع طبیعی و کاهش مصرف انرژی اجرا می‌شود، افزود: امسال نیز بر اساس ابلاغ دفتر مشارکت‌ های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، ادارات، تابلوهای تبلیغاتی، نورپردازی‌های شهری و سایر تجهیزات غیرضروری برای مدت یک ساعت خاموش خواهند شد.

عباس‌ نژاد هدف اصلی این برنامه را فرهنگ‌سازی در حوزه صرفه‌ جویی انرژی، کاهش فشار بر شبکه برق و توجه‌دهی به آثار تغییرات اقلیمی دانست و اظهار کرد: اجرای دقیق این طرح نیازمند همراهی گسترده دستگاه‌ها و همکاری عمومی است.

وی از شهروندان تهرانی دعوت کرد با خاموش کردن چراغ‌ها و وسایل برقی غیرضروری در این یک ساعت، همراهی خود را با این حرکت جهانی و پیام احترام به زمین نشان دهند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.