تخریب یک آموزشگاه موسیقی در پی حملات دشمن

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 21:21
سراسیمه به محل آموزشگاه رفتیم و با گذشتن از دود و مه شدید حتی از چند صدمتری متوجه شدیم پهپادی به درون آموزشگاه واقع در ساختمان جلال بین دوم و سوم نیرو هوایی اصابت کرده و حاصل تلاش دو ساله من و همسرم به یک باره از بین رفت.

 آهنگساز و مدرس موسیقی در پیامی با اعلام تخریب آموزشگاه موسیقی خود در پی حملات نیروهای آمریکایی صهیونیستی، نوشت: سایه شوم جنگ ما را نه تنها از هنر که از زندگی بازداشته است. از جنگ و سیاهی بیزاریم.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا آفریده آهنگساز، مدرس و نوازنده سازهای ویولن، کمانچه و قیچک امشب (چهارشنبه پنجم فروردین ماه) در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اعلام تخریب آموزشگاه موسیقی خود با نام «هونیاک» در شهر تهران در پی حملات نیروهای آمریکایی صهیونیستی و اصابت پهپاد نوشت: «روز دوشنبه ۳ فروردین در روزهایی که هر لحظه اخبار جنگ را با هزاران صبر و تحمل پشت سر می‌گذاریم، ساعت ۵‌:۳۰ صبح با فعال شدن صدای دزدگیر آموزشگاه موسیقی هونیاک احتمال دادیم آموزشگاه دچار سرقت شده باشد.

سراسیمه به محل آموزشگاه رفتیم و با گذشتن از دود و مه شدید حتی از چند صدمتری متوجه شدیم پهپادی به درون آموزشگاه واقع در ساختمان جلال بین دوم و سوم نیرو هوایی اصابت کرده و حاصل تلاش دو ساله من و همسرم به یک باره از بین رفت.

به چه گناهی؟ هونیاک مجموعه‌ای بود که با دو سال خون دل خوردن و سختی رو پای خود ایستاد. ما توانستیم در مدت کم با حدود ۲۰ مدرس همکاری داشته باشیم و بیشترین تلاش را برای فعالیت حرفه‌ای آموزشی در قالب کنسرت‌های متعدد هنرجویی داشتیم.

از اسفندماه به خاطر حفظ جان هنرجویان، خانواده‌ها و اساتید و کادر آموزشگاه تعطیل بودیم و ضربه شدید مالی را متحمل شدیم اما باز ادامه دادیم که پا برجا بمانیم.

حال در جنگی که هیچ دلیلی برای دخالت این مجموعه در آن نبوده به نابودی کشیده شده! حدود چند میلیارد سرمایه و سازهایی که به سختی تهیه کردیم با وام‌های تسویه نشده از بین رفت. تک‌تک تجهیزات را طی دو سال کامل کردیم و تبدیل به خاکستر شد.

همواره برای ارتقای سطح هنر و فرهنگ این کشور کوشیده‌ایم و سعی در زنده نگه داشتن فرهنگ و هنر به خصوص برای نسل جوان داشته‌ایم.

خاکستر سازهای شکسته و این آوار بر روی روح و روان ما نیز نشسته است و پاسخی نداریم به زنگ‌های بی‌شمار هنرجویان بدهیم.

هنر برای تعالی روح زندگی و زیبایی است و حال سایه شوم جنگ ما را نه تنها از هنر که از زندگی بازداشته!

ما می‌پنداریم که تسلای این جان‌های رفته و آوارهای به جامانده می‌تواند هنر باشد و می‌کوشیم که زیبایی را ادامه دهیم. ما از جنگ و سیاهی بیزاریم!»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.