سنای آمریکا بار دیگر به ادامه جنگ با ایران رای داد

عصر ایران چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 14:46
این پیش‌نویس که توسط سناتور دموکرات کریس مورفی ارائه شده بود، با هدف جلوگیری از هرگونه استفاده از نیروی نظامی آمریکا در جنگ مشترک با اسرائیل بدون تأیید قبلی کنگره ارائه شد.

مجلس سنای آمریکا به ادامه جنگ با ایران رأی داد. این هشتمین قطعنامه ای است که سنا از ماه ژوئن/خرداد به آن رای منفی می دهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه هیل، سنای آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را که از رئیس‌جمهور می‌خواست قبل از استفاده از نیروی نظامی علیه ایران، موافقت کنگره را کسب کند، با ۵۳ رأی مخالف در برابر ۴۷ رأی موافق رد کرد.

بما به این گزارش، این پیش‌نویس که توسط سناتور دموکرات کریس مورفی ارائه شده بود، با هدف جلوگیری از هرگونه استفاده از نیروی نظامی آمریکا در جنگ مشترک با اسرائیل بدون تأیید قبلی کنگره ارائه شد.

در این رأی‌گیری، سناتور جان فترمن (دموکرات-پنسیلوانیا)، که به حمایت از رژیم اسرائیل معروف است، تنها دموکراتی بود که علیه این قطعنامه رأی داد، در حالی که سناتور رند پال (جمهوری‌خواه-کنتاکی) تنها جمهوری‌خواهی بود که از این قطعنامه حمایت کرد.

این رأی‌گیری تکرار تلاش‌های دموکرات‌ها برای محدود کردن عملیات نظامی دونالد ترامپ علیه ایران، ونزوئلا و کوبا است، در حالی که قیمت انرژی در حال افزایش است و کاخ سفید قصد دارد یک بسته مالی اضافی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار درخواست کند.

دموکرات‌ها قبلاً از قطعنامه‌های اختیارات جنگی برای تلاش در توقف حملات به کشورهای دیگر استفاده کرده بودند، اما اکثریت جمهوری‌خواهان از رئیس‌جمهور حمایت کردند و تاکنون هیچ قانونی در این زمینه تصویب نشده است.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.