حملات موشکی بی وقفه ایران به اسرائیل؛ تکرار درخواست پاپ برای توقف جنگ

خبرگزاری مهر چهارشنبه 05 فروردین 1405 - 08:27
حملات بی‌وقفه و متنوع ایران به رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا در منطقه در حالی وارد روز بیست و ششم شده است که واکنش‌های جهانی به اقدامات غیرقانونی متجاوزان همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل: روز بیست و ششم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران در حالی آغاز می‌شود که تشکیلات موسوم به وزارت بهداشت رژیم اشغالگر با وجود سانسور و محدودیت های شدید در اعلام اعداد و ارقام مربوط به قربانیان و تلفات جنگ در سرزمین های اشغالی، اعلام کرد که شمار مجروحان به مرز ۵۰۰۰ نفر رسیده است؛ عددی که صحت آن با تردید جدی از سوی ناظران و تحلیلگران و حتی محافل داخلی رژیم صهیونیستی رو به رو است.

حملات موشکی بی وقفه ایران به تل آویو و سایر مناطق اراضی اشغالی

همزمان با آغاز موج هشتادم حملات موشکی ایران به سمت اراضی اشغالی از جمله شهر «ایلات» در جنوب اراضی اشغالی ، آژیرهای خطر در این شهر و اطراف آن به صدا درآمد.

گزارش‌ها از شنیده شدن انفجارهایی در اطراف ایلات در پی رهگیری موشک‌ها حکایت دارد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد حمله موشکی دیگری از سوی ایران مناطق مرکزی از جمله تل‌آویو و قدس را هدف قرار داده و سامانه‌های پدافندی در تلاش برای رهگیری هستند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که آژیرهای خطر در مناطق اسدود و جنوب اراضی اشغالی نیز فعال شده و انفجارهای شدید در شهر قدس شنیده شده است.

رسانه‌های صهیونیست همچنین اعلام کردند یکی از موشک‌های شلیک ‌شده احتمالاً از نوع خوشه‌ای بوده است.

رسانه‌های اسرائیلی از قطع برق در نتانیا، واقع در شمال تل‌آویو، پس از حمله موشکی ایران خبر دادند.

همچنین با ادامه شلیک های موشکی ایران به مواضع نیروهای آمریکایی در منطقه، خبرنگار شبکه الجزیره از شنیده شدن صدای انفجارهای شدید در امان، پایتخت اردن و شهرهای «بلقاء» و «رصیفه» خبر داد.

انفجارهای مهیبی نیز در پایگاه‌های «الرویشد» و «موفق السلطی»، پس از هدف قرار گرفتن توسط موشک‌های ایرانی رخ داده است. آژیرهای خطر در این پایگاه‌ها فعال شده و نظامیان آمریکایی سعی در فرار از اصابت موشک‌های ایرانی دارند.

تکرار درخواست پاپ برای توقف جنگ تجاوزکارانه علیه ایران

خبرگزاری رویترز گزارش داد که لئو چهاردهم که اولین پاپ آمریکایی است، از «افزایش نفرت و شدیدتر شدن خشونت» انتقاد کرد.

وی تاکید کرد: می‌خواهم درخواست خود را برای آتش‌بس تکرار کنم. برای صلح تلاش شود اما نه با سلاح بلکه از طریق گفت‌وگو؛ ما باید صادقانه به دنبال راه‌حلی برای همه باشیم.

پاپ لئو با بیان اینکه «بیش از یک میلیون نفر آواره و افراد بسیاری کشته شده‌اند» افزود: از همه مقام‌ها دعوت می‌کنم که صادقانه از طریق گفت‌وگو برای حل مشکلات تلاش کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.