گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی

مشرق نیوز دوشنبه 03 فروردین 1405 - 23:01
وزیر امور خارجه جمهوری کره در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه تهران-سئول و تحولات منطقه متعاقب تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، چو هیون وزیر امور خارجه جمهوری کره در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه تهران-سئول و تحولات منطقه متعاقب تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کره جنوبی ضمن تسلیت و اظهار تاسف از شهادت جمعی از شهروندان ایرانی از جمله در جریان جنایت جنگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در میناب، از تحولات جاری در منطقه و پیامدهای ناگوار تداوم بی‌ثباتی و جنگ و وضعیت موجود در تنگه هرمز بر اقتصاد جهانی ابراز نگرانی کرد و بر ضرورت تلاش برای کاهش تنش در منطقه تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران در میانه مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد: وضعیت کنونی در منطقه و ناامنی در تنگه هرمز نتیجه مستقیم حملات غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است، و ایران با قاطعیت در مقابل این تجاوزات از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع خواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان تصریح نمود: تنگه هرمز برای عبور کشتی‌های طرف‌های متجاوز و حامیان و پشتیبانان آنها مسدود است و شناورهای سایر کشورها با هماهنگی با طرف ایرانی مشکلی برای عبور از تنگه هرمز ندارند.

وزرای امور خارجه ایران و کره جنوبی همچنین در مورد برخی مسائل کنسولی تبادل نظر کردند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.