به گزارش عصر ایران ، نخست وزیر پیشین قطر گفت: بهعنوان یک تحلیلگر، میبینم این عملیات بدون محاسبه شروع شد؛ بدون برنامه پشتیبان آغاز شد و بدون آنکه بدانند این نبرد چگونه پایان خواهد یافت. زیرا هدف این بود که یا یک پیروزی سریع بهدست بیاید یا جنگی فرسایشی شکل بگیرد که به سرعت به خیزش داخلی در ایران منجر شود. هیچیک از اینها اتفاق نیفتاد.
شیخ حمد بن جاسم آل ثانی همچنین درباره ادامه جنگ و تاثیرات منفی آن بر اقتصاد منطقه و جهان هشدار داد.
با گذشت بیش از دو هفته از اختلال شدید تردد در تنگه هرمز و تشدید بیسابقه تنشهای نظامی در منطقه، شیخ حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی، نخستوزیر و وزیر خارجه پیشین قطر، در گفتوگو با بیبیسی عربی، هشدار داد تداوم این وضعیت پیامدهایی جبرانناپذیر برای اقتصاد و امنیت جهان خواهد داشت.
