ورود سامانه بارشی به آسمان هرمزگان؛ دمای هوا ۷ درجه کاهش می‌یابد

خبرگزاری مهر پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 21:32
بندرعباس - کارشناس اداره‌کل هواشناسی هرمزگان از فعالیت موج بارشی در آخرین روز سال خبر داد و گفت: با آغاز سال نو دمای هوای استان بین ۳ تا ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی حمزه نژاد در جمع رسانه‌ها با تشریح وضعیت جوی استان در آستانه سال نو، اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان‌دهنده ورود یک موج بارشی به آسمان استان در آخرین روز سال جمعه ۲۹ اسفند است که موجب افزایش ابر و آغاز بارش‌ها در اکثر نقاط خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه تا اواسط هفته آینده فعال خواهد بود، افزود: انتظار داریم از فردا به تدریج بارش باران در نوبات مختلف در سطح استان آغاز شود. فعالیت این موج بارشی در روز شنبه اول فروردین ماه ۱۴۰۵ تقویت شده و بارش‌های خوبی را در منطقه به جا خواهد گذاشت.

کارشناس هواشناسی هرمزگان با اشاره به مخاطرات احتمالی این سامانه، تصریح کرد: با توجه به وقوع رگبار باران، رعدوبرق و تندبادهای لحظه‌ای به شهروندان و مسافران نوروزی اکیداً توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی جداً خودداری کنند.

حمزه نژاد همچنین به وضعیت دریا اشاره کرد و گفت: دریا با وزش بادهای شدید لحظه‌ای متلاطم پیش‌بینی می‌شود، لذا لازم است تمهیدات لازم برای ترددهای دریایی اندیشیده شود تا از بروز هرگونه حادثه جلوگیری گردد.

وی در پایان از کاهش دمای هوا خبر داد و خاطرنشان کرد: از نظر دمایی با فعالیت این سامانه و تغییر توده‌های هوا انتظار داریم دمای بیشینه در نقاط مختلف استان بین ۳ تا ۷ درجه سانتی‌گراد کاهش یابد که موجب تلطیف هوا در روزهای آغازین سال جدید خواهد شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.