کرملین: روسیه از مدت‌ها قبل در باره پیشبرد سناریوی نظامی علیه ایران هشدار داده بود

مشرق نیوز پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 15:49
کرملین اعلام کرد تمام جهان از جمله روسیه پیامدهای بی‌ثباتی ناشی از جنگ ایران را احساس می‌کنند و تأکید کرد این همان سناریویی است که مسکو مدت‌ها نسبت به آن هشدار داده بود.

به گزارش مشرق، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز پنجشنبه اعلام کرد که تمام جهان از جمله روسیه پیامدهای اوضاع ایران را احساس می‌کنند و این وضعیت نتیجه سناریوی نظامی است که مسکو مدت‌ها نسبت به آن هشدار داده بود.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما اکنون شاهد این بی‌ثباتی شدید در کل منطقه، هستیم و همچنین شاهد بی‌ثباتی بازارهای جهانی انرژی هستیم. اینها پیامدهایی است که تمام جهان از جمله روسیه اکنون آنها را احساس می‌کند.

او در بخش بعدی صحبتهایش افزود: روسیه مدت‌هاست هشدار داده بود که پیشبرد سناریوی نظامی علیه ایران به بی‌ثباتی اوضاع در کل منطقه منجر خواهد شد.

این اظهارات در بحبوحه تشدید شدید درگیری‌ها در خاورمیانه و حمله اسرائیل به میدان گازی پارس جنوبی مطرح شده است.

روسیه از زمان آغاز تنش‌ها بر ضرورت خویشتن‌داری تأکید کرده بود. پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در تماس با همتایان خود از جمله وزیر خارجه ایران، نسبت به عواقب گسترش درگیری هشدار داده بود.

مسکو همچنین پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس را به شورای امنیت ارائه کرد، اما با مخالفت آمریکا و متحدانش مواجه شد .

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.