هشدار سازمان جهانی بهداشت نسبت به تبعات جنگ‌افروزی علیه ایران

افکار نیوز پنج شنبه 28 اسفند 1404 - 05:17
سازمان جهانی بهداشت نسبت به تبعات نگران کننده جنگ افروزی ها در منطقه بر بهداشت و اوضاع سلامت مردم هشدار داد.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که تشدید درگیری ها تبعات گسترده ای بر ارائه خدمات درمانی در ایران و سراسر منطقه دارد زیرا فعالیت برخی مراکز درمانی متوقف شده و خودروهای امدادی برای دسترسی به زخمی ها با مشکل رو به رو هستند. همچنین حملات علیه مراکز بهداشتی تشدید شده است.

این سازمان بین المللی تاکید کرد: تحولات منطقه بخشی از ساختار نگران کننده خشونت علیه سیستم سلامت محسوب می شود. باید زخمی ها، بیماران مبتلا به امراض مزمن، زنان باردار و افراد سالمند بتوانند به خدمات درمانی دست پیدا کنند.

سازمان جهانی بهداشت به هدف قرار گرفتن نیروهای امدادی در سودان، نوار غزه، کرانه باختری و حمله به یک بیمارستان در کابل اشاره و تاکید کرد که حمله به تأسیسات نفتی موجب گسترش آلودگی های بیماری زا می شود.

لازم به ذکر است که آمریکا و رژیم صهیونیستی بارها مراکز درمانی و غیر نظامی ایران را هدف قرار داده اند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.