خاموشی در کوبا به پایان رسید

مشرق نیوز چهارشنبه 27 اسفند 1404 - 11:30
منابع خبری از احیای برق‌رسانی در کوبا خبر داده‌اند.

به گزارش مشرق، شبکه الجزیره گزارش داده کوبا موفق شده شبکه برق خودش را مجددا در مدار قرار دهد و بزرگترین نیروگاه برق سوختی‌اش را مجددا راه‌اندازی کند.

این اقدام به خاموشی سراسری در این کشور که بیش از ۲۹ ساعت به طول انجامید پایان می‌دهد.

قطع برق در کوبا به دلیل فشار آمریکا برای جلوگیری از عرضه سوخت به این کشور اتفاق افتاده است.

این سومین مورد از قطعی برق گسترده در کشور کوبا است. پیش از این در چهارم آبان این کشور دچار قطعی برق سراسری شده بود.

کوبا برق خود را از نیروگاه های بزرگ ترموالکتریک مانند آنتونیو گیتراس و برخی از نیروگاه های کوچکتر که با نفت خام کار می کنند تامین می کند.

در حالی که این جزیره حدود نیمی از نفت خام خود را تولید می کند، باید باقیمانده آن را وارد کند، که به دلیل تحریم های آمریکا این واردات دشوار و پرهزینه است. این کشور از لحاظ تاریخی به متحدانی مانند ونزوئلا و روسیه برای تامین سوخت ارزان‌تر متکی بوده است.

کوبا به دنبال ارتقای شبکه برق جزیره از طریق استفاده از منابع انرژی جایگزین بوده است. این کشور مشغول انجام پروژه ساخت ۳۱ نیروگاه خورشیدی بوده که انتظار می رود در سال آینده تکمیل شود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.